معاون رئیس جمهوری: توسعه فناوری بر حوزه‌های زیربنایی سمنان متمرکز شود

سمنان- ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: رویکرد توسعه فناوری در استان سمنان بر حوزه‌های زیربنایی مانند معادن متمرکز شود.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری عصر سه‌شنبه در حاشیه آیین افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به خبرنگاران گفت: هرچه درحوزه هایی که زیربنای خوبی دارد مانند معادن استان سمنان و جلوگیری از خام فروشی سرمایه گذار جذب شود و شتاب دهنده های کسب و کار افزایش یابد، توسعه فناوری استان شتاب می‌گیرد.

وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری استان سمنان از زمان سفر قبلی به این استان پیشرفت نسبتا خوبی داشته اما همچنان در مقایسه با بسیاری از استان‌ها به توسعه کافی نرسیده است.

وی مسئولیت دولت را در حمایت از پارک علم و فناوری استان سمنان بیش از پیش دانست و افزود: با توجه به ظرفیت و نیروهای انسانی متخصصی که در این استان وجود دارد، باید حمایت بیشتری به آن اختصاص یابد اما تا زمانی که پویایی و هماهنگی لازم در زمینه توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور وجود نداشته باشد،روند توسعه سرعت نمی‌گیرد.

ستاری گفت: در سال‌های اخیر زیرساخت‌های زیادی توسعه یافت که واحدهای فناوری، پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری و جذب سرمایه گذارهای بخش خصوصی از این جمله بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ، وظیفه اصلی دولت را تامین زیرساخت‌های لازم دانست و بیان کرد: بعد از این سفر، هم در زمینه اعتبارات و هم در زمینه زیرساخت‌ها و امکانات لازم اتفاقات مثبتی در استان سمنان رخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا، ساختمان مرکز رشد فناوری پورسینا زیرمجموعه پارک علم و فناوری و مرکز پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، ۲ طرح افتتاحی به دست ستاری در سمنان بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز گام اول ساختمان کارگاهی رویش فناوری و مراکز رشد شماره ۲ و نوآوری آب، انرژی و کشاورزی را در شاهرود افتتاح کرد و در ادامه بعد از بازدید از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ماشین آلات و همچنین محل پیشنهادی پردیس فناوری و نوآوری (کارخانه نوآوری) ، مرکز نوآوری‌ها و فناوری‌های زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی را افتتاح و با حضور در شهرک صنعتی شاهرود از خط تولید شرکت دانش‌بنیان ریخته‌گری دقیق پارس و شرکت دانش‌بنیان شتابدهی نوآوری و تجاری‌سازی فناوری‌های انرژی بازدید کرد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان به شهرستان دامغان رفت و  با حضور در دانشگاه دامغان ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه دامغان،  آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی FE-SEM  را افتتاح کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha