۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۳۳
کد خبر: 84286797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراخوان یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) منتشر شد

بندرعباس- ایرنا- دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از انتشار فراخوان یازدهمین دوره از کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: کنگره امسال با موضوع کلی «نقش دعا در زندگی انسان» برگزار می‌‎شود.

حجت‌الاسلام احمد پهلوانی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: موضوع کنگره امسال متناسب با مسایل روز جامعه بوده و با محور قرار دادن دو مساله سلامت و بیماری، نگاه ادعیه صادر شده از لسان اهل بیت(ع) و به ویژه صحیفه سجادیه را نسبت به این دو مولفه مورد توجه قرار داده است.

 وی ادامه داد: امسال هر مقاله برگزیده در نشریه علمی تخصصی منتشر خواهد شد که طبیعتا امتیازات بیشتری را برای استادان و دانشجویان به همراه دارد؛ ضمن اینکه دبیرخانه کنگره از استادان مختلفی برای نگارش مقاله دعوت شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان بیان داشت: صاحب نظران به صورت اختصاصی برای این کنگره دست به قلم می‌شوند که البته این آثار به جز مجموعه مواردی است که از سوی سایر پژوهشگران و علاقه‌مندان به دبیرخانه ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام پهلوانی آخرین مهلت دریافت آثار به کنگره یازدهم را ۳۱مردادماه۱۴۰۰ همزمان با روز جهانی مساجد اعلام کرد و افزود: به ۱۲ مقاله برتر کنگره هدیه نقدی اعطا می‌شود.

وی از محورهای برگزاری کنگره به «نقش دعا بر سلامت اخلاقی جامعه از نگاه امام سجاد علیه‌السلام»، بررسی نقش دعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی از منظر امام سجاد علیه‌السلام»، «بررسی تاثیر دعا در امیدبخشی و بهبودی بیماری‌های جسمی با توجه به ادعیه صحیفه سجادیه» و «نقش دعا در رفع مشکلات از منظر آموزه‌های امام سجاد علیه‌السلام با تاکید بر دعای هفتم صحیفه سجادیه» اشاره کرد.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) عنوان کرد: امروز محور برگزاری و مشارکت در کنگره منحصرا به استان هرمزگان اختصاص نداشته و استان‌های دیگر نیز به می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند و در قالب نشست‌های صحیفه خوانی، مباحث مربوط به تولید محتوا فعالیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام پهلوانی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای برقراری ارتباط با دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) می‌توانند با پست الکترونیکی به نشانی i.s.jj۱۴۰۰@gmail.com در تماس باشند.

دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) شهریور ماه سال ۹۹ در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد.

کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور از ۱۲ تا ۲۵ محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ۲۹ اسفند سال ۹۹ در آخرین نماز جمعه سال ۹۹ بندرعباس نیز با اشاره به برکات میزبانی استان هرمزگان از ۱۰ دوره کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در سنوات گذشته، گفت: به زودی بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستداران امام سجاد(ع) ثبت و نام‌گذاری می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده، برگزاری ۱۰ دوره مستمر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در بندرعباس را نشانگر این ارادت ویژه مردم به امام سجاد(ع) دانست و اظهارداشت: همچنین دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام استان هرمزگان ثبت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha