۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84287987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخبار کوتاه جنوب آذربایجان‌غربی

۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱
کد خبر: 84287987
اخبار کوتاه جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- رهاسازی سه قطعه کبک در دامان طبیعت و دستگیری ۲ شکارچی متخلف در اشنویه، توقیف چهار تن تخم مرغ بدون مجوز در بوکان و غیرحضوری اعلام شدن آموزش در مدارس مهاباد از مهمترین اخبار کوتاه جنوب آذربایجان غربی در طی ۲۴ ساعت گذشته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه قطعه کبک که مدتی پیش از شکارچیان زنده‌گیر در این شهرستان کشف و در این اداره نگهداری می‌شد، در یکی از زیستگاه های این پرنده در این شهرستان رها شدند.

کریم خضری گفت: کبک‌های زنده‌گیری شده پس از تیمار، تغذیه و حصول اطمینان از وضعیت جسمانی جهت ادامه حیات در طبیعت کوهستانی اشنویه رهاسازی شدند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ اطلاع دهند.

۲ شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند 

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره در گشت و کنترل ارتفاعات "مندان" این شهرستان، با شناسایی ۲ نفر شکارچی زنده‌گیر کبک آنان را دستگیر کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه ادامه داد: شکارچیان از شهرستان‌های همجوار به این مناطق جهت زنده‌گیری کبک آمده بودند که به دام یگان حفاظت اداره محیط زیست افتادند.

خضری گفت: از متخلفان ۵۵ حلقه دام مخصوص زنده‌گیری،چهار عدد قفس کشف و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

کشف بیش از چهار تن تخم مرغ بدون مجوز در بوکان

فرمانده انتظامی شهرستان بوکان گفت:مأموران انتظامی ایست بازرسی شهید رجایی این شهرستان در حین کنترل خودروهای عبوری، از یک دستگاه کامیون، چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم تخم مرغ بدون مجوز حمل را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ سلمان حیدری، ارزش ریالی این محموله را بیش از ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

وی اضافه کرد: مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالای این شهرستان تمام توان خود را برای مقابله با کالاهای قاچاق به کار می‌گیرند و با مخلّان عرصه اقتصادی مبارزه جدی می‌کنند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند وجود انبار احتکار و یا جابجایی کالاهای اساسی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  اطلاع دهند.

آموزش تمامی مدارس شهرستان مهاباد غیرحضوری شد

مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: به علت قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی تمام مدارس در همه مقاطع تحصیلی، تعطیل و آموزش تنها به صورت غیرحضوری خواهد بود.

کامبیز شاوله افزود: به علت جهش ویروس کرونا و تغییر وضعیت از زرد به قرمز مدارس تمام مقاطع تحصیلی، تعطیل و آموزش به صورت غیرحضوری و بر اساس اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش در ایام کرونا انجام می گیرد.

وی گفت: این اطلس شامل سامانه شاد، آموزش تلویزیونی و بسته های آموزشی است.

مهاباد از روز ۱۸ فروردین به وضعیت قرمز کرونا تغییر رنگ داد و بر اساس اعلام دبیر ستاد کرونای این شهرستان شمارمبتلایان به ویروس کرونا و بستری ها در این شهرستان در مقایسه با ماه گذشته پنج برابر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha