دانش‌آموزان مهابادی بیشترین حضور در شبکه شاد آذربایجان غربی را دارند

مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: ۸۸ درصد دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به شبکه شاد دسترسی دارند که بالاترین میزان بین شهرهای آذربایجان‌غربی است.

کامبیز شاوله روز شنبه در جمع مدیران مدارس مهاباد افزود: شهرهای مهاباد و شاهین‌دژ بالاترین میزان آنلاین دانش آموزان در بین شهرهای استان را در اختیار دارند و پس از آن ناحیه ۲ ارومیه و نقده در رتبه‌های بعدی هستند.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰ درصد از دانش آموزان مهاباد به دلایل مختلف از جمله نبود اینترنت و نداشتن سیستم آموزشی مانند گوشی و تبلت از اتصال به شبکه شاد محروم هستند.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد اظهار داشت: تدریس در برخی از روستاهای سخت گذر و دورافتاده این شهرستان نیز به صورت حضوری توسط معلمان انجام شده و مابقی دانش آموزان نیز از تلویزیون و برنامه‌های آموزشی صدا و سیما استفاده کرده‌اند.

شاوله بیان کرد: در سال گذشته، شناسایی دانش آموزانی که به کلاس درس فضای مجازی دسترسی ندارند در دستور کار این مدیریت قرار گرفته تا بتوان با مشارکت خیران بستر حضور این دانش آموزان را نیز در شبکه آموزشی شاد فراهم آورد.

وی همچنین از اختصاص ۴۱ میلیارد ریال اعتبار به مدارس مهاباد در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: این بودجه در بین ۹۲ مدرسه شهری و روستای سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: بودجه اختصاص یافته برای هزینه‌های جاری مدارس صرف خواهد شد.

مهاباد با ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارای ۴۳ هزار دانش‌آموز است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و هم اکنون در شرایط قرمز مقابله با کرونا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha