۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۵۲
کد خبرنگار: 2585
کد خبر: 84290693
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

آرژانتین به مانور نظامی انگلیس در جزایر فالکلند اعتراض کرد

مادرید- ایرنا- وزارت امور خارجه آرژانتین در بیانیه ای به مانورهای نظامی و پرتاب موشک هایی‌ که  انگلیس در جزایر مالویناس (فالکلند ) انجام خواهد داد را ابراز کرد .

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری اروپاپرس، وزارت خارجه آرژانتین ضمن قلمداد نمودن این مانورها به عنوان "زورنمایی ناموجه"، در  بیانیه ای گفت :وضعیت دفاعی ادعا شده پایگاه نظامی انگلیس در اقیانوس اطلس جنوبی، نه تنها کاملا غیر موجه بلکه تهدیدی برای کل منطقه است .

در بیانیه آمده است: تمرینات نظامی در خاک اشغال شده آرژانتین به  منزله خروج عمدی از فراخوان قطعنامه های متعدد سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی است که آرژانتین و انگلیس را به از سرگیری مذاکرات برای یافتن یک راه حل صلح آمیز و قطعی دعوا در مورد حاکمیت هر دو کشور بر این جزایر ترغیب می کند .

وزارت خارجه آرژانتین اظهار داشت: در چارچوب تعهدات و مسئولیت های کشورمان در زمینه ایمنی‌ ناوبری در اقیانوس اطلس جنوب غربی ، هنگامی که اطلاعات دقیق در مورد تاریخ پرتاب مذکور در دست باشد ، سازمان هیدروگرافی نیروی دریایی یک پیام رادیویی در مورد توسعه این تمرینات را اعلام خواهد کرد .

دولت آرژانتین در همین راستا اعلام کرد که از اقدام انگلیس نزد «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل و سازمان بین المللی دریانوردی شکایت خواهد کرد .

آرژانتین و انگلیس از سال ۱۸۳۳، یک اختلاف ارضی‌ بر سر حاکمیت جزایر مالویناس و محوطه دریایی اطراف دارند که در سال ۱۹۸۲ ، «لئوپولدو گالتیری» رئیس  جمهوری آرژانتین را مجبور به تلاش در بازپس گیری قدرت بر روی جزایر به توسط حمله به انگلیس در زمان «مارگارت تاچر» نخست وزیر وقت  کرد .

گالتیری در این جنگ که تقریبا دو ماه طول کشید و بیش از ۹۰۰ نفر کشته شدند، شکست خورد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha