۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84292357
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ریزش ملخ صحرایی مهاجر در شهرستان لردگان مشاهده نشده است 

شهرکرد -ایرنا - مدیر اداره حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی لردگان با اشاره به رصد روزانه کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان از اراضی کشاورزی گفت: امسال تاکنون ریزش ملخ صحرایی مهاجر در اراضی کشاورزی شهرستان مشاهده نشده است.

سلمان تقی‌پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار با اشاره اینکه هم‌اکنون ریزش ملخ مهاجر صحرایی در استان‌های همجوار مشاهده شده است، افزود: براساس بررسی و سرکشی روزانه که انجام شده است، هجوم ملخ مهاجر در شهرستان مشاهده نشده است و ملخ‌های موجود در سطح اراضی کشاورزی ملخ صحرایی بومی منطقه است.

وی افزود:همه ساله برای مبارزه با این ملخ‌ها، طرح‌ سم‌پاشی اجرا می‌شود و سال‌گذشته نیز طرح مبارزه با ملخ بومی در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه به خصوص در بارز و شوارز شهرستان لردگان در ۲ مرحله اجرایی شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز این طرح در سطح ۵۰۰ هکتار اراضی شهرستان اجرا شود.

تقی‌پور افزود: در صورت ریزش ملخ غیر بومی به منطقه، سطح مبارزه افزایش پیدا خواهد کرد و تمهیدات لازم و آمادگی لازم برای مبارزه با ملخ بومی و مهاجر در سطح شهرستان وجود دارد.

وی اظهارداشت: طرح مبارزه با ملخ بومی شهرستان از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، در استان یک نوع ملخ بومی شاخک بلند وجود دارد که سالانه برای مقابله با این ملخ یک هزار تا ۲ هزار هکتار از باغات و اراضی کشاورزی استان سم‌پاشی می‌شود.  

این  استان به دلیل محصور بودن میان رشته کوه زاگرس و همچنین ارتفاع بالا از سطح دریا در ۲ دهه گذشته کمتر مورد هجوم ملخ‌های مهاجر قرار گرفته است.

شهرستان لردگان در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و ۴۰ هزار هکتار اراضی این شهرستان اراضی کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha