بررسی مسائل فرهنگی در توسعه منطقه سیستان بسیار مهم است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان ‌و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تمام شرایط برای توسعه منطقه سیستان فراهم بوده اما نتیجه لازم تحقق پیدا نمی‌کند که به نظر می‌رسد جنبه‌های فرهنگی در این جهت تاثیرگذار و ضروری است.

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز دوشنبه در نشست با ائمه جمعه و فرمانداران منطقه سیستان اظهارداشت: متاسفانه منطقه سیستان در طول سالیان اخیر با مشکلات مختلفی مواجه شده که بخشی از آن‌ به علت خشکسالی و بخشی در نتیجه ضعف دیپلماسی در عرصه‌های مختلف بوده است.
وی افزود: سیستان دارای سابقه تمدنی بالایی و همواره دارای نیروهای خوش‌فکر و با انگیزه بوده به گونه‌ای که مسوولان این منطقه همواره از میان افراد بومی انتخاب شده‌اند و بودجه‌های عمرانی زیادی به این منطقه سرازیر می‌شود اما با این وجود تغییر محسوسی در کاهش مشکلات انجام نمی‌شود که باید دلیل آن را بیابیم.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاش های بسیاری برای تقویت همکاری و همدلی بین مجموعه فرمانداران و ائمه جمعه منطقه انجام شده که حالا نتیجه داده و این نعمت بزرگی است و امیدواریم این انس و الفت بین مسوولان منطقه تداوم پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه حجم انبوهی از فعالیت‌ها توسط مسوولان در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود بیان کرد: قدردان تلاش‌های انجام شده هستیم و از کم‌کاری‌ها نیز گلایه‌مندیم و در فضای نظامی نیز با وجود تلاش‌های دشمن در ایجاد آشوب و التهاب نیروهای ما کارنامه درخشان و قابل قبولی دارند هر چند ممکن است کاستی‌هایی باشد که باید به دنبال رفع آن‌ها باشیم.
آیت‌الله محامی ضمن تاکید بر اولویت‌بندی طرح‌ها و با بیان اینکه طرح رزاق به رفع مشکلات معیشتی مردم کمک کرده و مانع مهاجرت می‌شود خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات در شهرستان‌ها به دست خود ما قابل حل است و در موارد کلان‌تر نیازمند یک‌صدایی شهرستان‌ها در سیستان و بلوچستان و در نهایت پیگیری آن در کشور خواهیم بود که البته باید مشکلات خود را اولویت‌بندی و به تدریج به دنبال حل آن باشیم.
وی تاکید کرد: باید هر کدام این احساس را داشته باشیم که فرصت خدمت به مردم خیلی زود از بین می‌رود و باید قبل از این که پای میز محاکمه عدل الهی قرار گیریم خودمان اعمال و میزان خدمت به مردم را محاسبه کنیم.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و این یک فرصت طلایی برای حل مشکلات فکری، روحی و اخلاقی و حتی فرصت خوبی برای خدمت و حل مشکلات مردم است که زمینه کار خیر وجود دارد و دیگران نیز در این ماه همراهی بیشتری با کارهای خیر دارند.
وی با اشاره به اینکه خلوص نیت و کاهش وابستگی به دنیا و رساندن طرح و پروژه‌ها به نقطه پایان و ریل‌گذاری مناسب برای ادامه روند پروژه در دولت جدید مهم است ادامه داد: باید کاری کنیم تا چسبندگی مردم به نظام بیشتر شود و این‌ کار با خدمت به مردم حاصل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha