حادثه نطنز خللی در تلاش ایران برای احیای برجام نخواهد داشت

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم میاندوآب در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه نطنز به هیچ عنوان نخواهد توانست در اراده جمهوری اسلامی ایران برای احیای برجام خللی وارد سازد.

حجت الاسلام روح الله بیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این گونه اقدامات مذبوحانه نشان از خواری، خفت و ترس دشمنان از قدرت ایران اسلامی در بحث هسته‌ای است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه فرزندان خود توانسته است در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی از جمله صنعت دفاعی و هسته ای به دستاوردهای مطلوبی برسد که این امر خواب را از چشم دشمنان ربوده است.

وی با بیان پیشرفت علمی و دستاوردهای امروز جمهوری اسلامی در مسایل هسته ای، افزود: ترور شهید فخری زاده و خرابکاری در سایت هسته ای نطنز همگی نشان دهنده ترس دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه رژیم صهیونیستی در دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای به خصوص در شرایطی فعلی دارد که ایران در تلاش برای احیای برجام است.

نماینده پیشین مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینگونه شیطنت ها نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از قدرت فناوری و تکنولوژی ایران ترس و واهمه داشته و قصد دارد با گل آلود کردن شرایط موجود، گفت و گوی برجامی ایران با اروپا را وارد یک بازی دیگر سازد .

حجت الاسلام بیگی با بیان اینکه دشمنان، تاب و تحمل ایران توسعه یافته را ندارند، افزود: سیاست های ما در رابطه با احیای برجام کاملا مشخص است و تا زمانی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده و راستی آزمایی لازم نیز در این زمینه انجام نشود به هیچ وجه مواضع کشورمان در خصوص مذاکرات برجام تغییر نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: سیاست ایران در این مذاکرات براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کاملا مشخص و شفاف بوده و اقدامات مذبوحانه ای از این دست نیز هرگز نخواهد توانست مواضع ایران را در این دور از مذاکرت تضعیف سازد.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: این حادثه مانعی در روند انجام مذاکرات برجام ایجاد نخواهد کرد و تیم دیپلماسی کشورمان این مذاکرات را با صلابت ادامه و به سرانجام خواهد رساند. 

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه اعلام کرد: بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز روز گذشته دچار حادثه شد که خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

امروز علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز پیدا شده است، گفت: سیستم برق اضطراری سایت همین امروز راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.

از سه شنبه هفته گذشته (۱۷ فروردین) هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌هایی از گروه کشورهای ۴+۱ و همچنین ایران با هدف لغو تحریم های آمریکا علیه ایران در وین، پایتخت اتریش آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha