۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84292957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار سمنان: رفع مشکلات سه هزار واحد مسکن مهر پیگیری شود

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: سه هزار و ۴۲ واحد مسکن مهر در این استان تحویل‌ نشده و دارای اشکالاتی است که مسوولان باید با جدیت به دنبال رفع مسایل و مشکلات آن باشند.

به گزارش ایرنا، منوچهر فخری روز دوشنبه در نشست شورای مسکن استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: حدود ۱۷ هزار واحد مسکن مهر در سمنان و حدود ۱۰ هزار واحد مسکن‌مهر در شاهرود احداث شد که از این میزان سه هزار و ۴۲ واحد همچنان تحویل نشده و دارای مسائل و مشکلاتی است.

وی با تاکید بر اینکه طی ۲ سال اخیر اقدامات ویژه ای به منظور بررسی و رفع مشکلات طرح های مسکن مهر در استان سمنان انجام شد ادامه داد: درباره واحدهای مسکن مهر مشکل‌دار و طرح‌های تکمیل‌نشده، موارد و مسائل قانونی و حقوقی باید به صورت دقیق بررسی، میزان قصور هر طرف مشخص و عوامل سهل‌انگاری، کوتاهی و تخلف محاکمه شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: مسائل و موارد حقوقی پیرامون طرح های مسکن مهر در استان به صورت ویژه بررسی و طی اقدامات لازم برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در گرو بررسی، شناسایی و رسیدگی به مسائل و موارد مسکن‌های مهر است اضافه کرد: شعبه اختصاصی و ویژه ای در دادگستری استان سمنان برای بررسی و حل مشکلات حقوقی طرح های مسکن مهر در استان در نظر گرفته شده که نیاز است با پیگیری های جدی مسئولان در استان ، شاهد کاهش این مشکلات باشیم.

فخری افزود: پیش زمینه موفقیت در مباحث طرح اقدام ملی مسکن، شناسایی، بررسی و رفع مسائل و مشکلات مسکن مهر و واگذاری این واحدها به متقاضیان است و ضرورت دارد مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه عمرانی و شهرداران در انعقاد قراردادها با استفاده از ظرفیت مشاوران حقوقی توانمند، دقت ویژه ای داشته باشند تا در آینده سوء‌استفاده ها و مشکلات در به سرانجام رسیدن طرح ها رخ ندهد.

وی خاطرنشان کرد: پس از انعقاد قراردادها، باید نظارت بسیار قوی و مستمر بر روند اجرایی طرح ها انجام شود و در صورت بروز کوتاهی و سهل انگاری، پیگیری برای صدور دستور قضایی در دستور کار قرار داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه تکمیل نشدن طرح های مسکن مهر باعث شده تا این طرح ها دچار مرور زمان و اضافه هزینه ساخت شود افزود: ادارات کل راه و شهرسازی در استان باید برای بررسی و برطرف کردن مشکلات مناطق مسکن مهر استان پای کار باشند و از تمام توان تلاش و راه حل های ممکن به منظور تسریع در روند رسیدگی استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha