۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84293068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشارکت بانوان در انتخابات شوراهای روستایی خواف افزایش یافت

گناباد- ایرنا- فرماندار خواف در استان خراسان رضوی افزایش مشارکت بانوان برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی را از نقاط قوت این دوره از انتخابات ذکر کرد.

حسین سنجرانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد بانوان ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی خواف از هفت نفر در پنجمین دوره این انتخابات به ۱۷ نفر در ششمین مرحله آن افزایش یافت.

وی افزود: بر این اساس از مجموع ۵۲۳ نفر داوطلب که در مدت مقرر از ۱۶ لغایت ۲۲ فروردین ماه جاری برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی مناطق روستایی شهرستان خواف ثبت نام کردند ۵۰۶ نفر را مردان تشکیل می دهند.

فرماندار خواف ادامه داد: از مجموع ثبت نام شوندگان ۴۶۳ نفر بیش از ۳۰ سال سن دارند.

وی گفت: ۲۶۷ نفر از این افراد داری تحصیلات زیر دیپلم، ۱۲۶ نفر دیپلم، ۲۵ نفر فوق دیپلم، ۸۹ نفر لیسانس و ۱۶ نفر فوق لیسانس هستند.

سنجرانی افزود: ۱۷۵ نفر ار داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی خواف دارای شغل آزاد، ۱۶۱ نفر کشاورز، ۳۹ نفر کارمند و ۷۱ نفر فرهنگی هستند و ۷۷ تن در سایر مشاغل اشتغال دارند.

وی ادامه داد: مناطق روستایی بخش‌های مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامتی شهرستان خواف دارای ۲۶۹ کرسی در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی هستند که از این تعداد ۶۸ روستا سه نفر و ۱۳ روستا پنج نفر عضو دارند.

فرماندار خواف گفت: ۸۳ نفر نیز از بیستم تا بیست و ششم اسفندماه سال گذشته به عنوان داوطلب عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری شهرهای خواف، سلامی، سنگان، نشتیفان و قاسم‌آباد در این شهرستان مرزی ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از این تعداد ۲۴ نفر برای عضویت در شورای شهر خواف، ۲۱ نفر برای شورای شهر سلامی، ۱۸ نفر برای شورای شهر سنگان، ۱۱ نفر برای شورای شهر نشتیفان و ۹ نفر برای شورای شهر قاسم‌آباد ثبت نام کردند و بانوان در مجموع سه نفر از این تعداد را  تشکیل می‌دهند. 

سنجرانی ادامه داد: شورای اسلامی هر یک از شهرهای خواف، سلامی، سنگان، نشتیفان و قاسم‌آباد پنج عضو دارد لذا در مجموع ۲۵ نفر با رای مردم در انتخابات خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به ششمین دوره شوراهای اسلامی در حوزه این شهرستان راه می‌یابند. 

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف در ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

خواف از سمت شرق ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha