به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی امام در این باره گفت: به دنبال انتقال دستگاه حفار مکانیزه از شفت میدان کتاب به کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و آماده سازی محل حفاری شفت مورد نیاز برای شروع به کار این دستگاه، عملا می توان گفت عملیات اجرایی احداث نخستین ایستگاه از خط ۱۰ بزودی و طی مراسمی رسمی آغاز خواهد شد.
به گفته وی، دستگاه حفار مکانیزه مورد نظر، همان دستگاهی است که پیش از این، عملیات حفاری ساخت گالری در پروژه توسعه شمالی خط ۷ مترو را بر عهده داشت.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) ادامه داد: میدان دریاچه شهدای خلیج فارس در واقع نقطه شروع احداث نخستین قطعه از قطعات پنجگانه خط ۱۰ است؛ قطعه نخست بیش از ۱۴ کیلومتر طول داشته و از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا میدان کتاب امتداد خواهد یافت.
به گفته وی، فاز دوم پروژه احداث خط ۱۰ از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس به سمت غرب و تا وردآورد ساخته خواهد شد تا با خط ۵ مترو ایستگاه تقاطعی داشته باشد.
امام خاطرنشان کرد: به هر حال برای آغاز عملیات اجرایی ساخت قطعه نخست خط ۱۰ پیش نیازهایی از قبیل نقشه برداری کل مسیر، اجرای عملیات ژئوتکنیک در قالب ۳۹ حلقه گمانه اکتشافی و ۲۵ حلقه چاهک دستی، حفاری و بتن ریزی شمع های سازه نگهبان ایستگاه دریاچه و آماده سازی دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع لازم بود که این عملیات در حال انجام است و بزودی شاهد برگزاری مراسم رسمی آغاز عملیات اجرایی احداث اولین ایستگاه خط ۱۰ مترو خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، خط ۱۰ مترو تهران و حومه، بطول تقریبی ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه، از مناطقی یک، دو، سه، چهار، پنج و ۲۲ عبور کرده و در پهنه شمالی پایتخت، از محدوده فلکه سوم تهرانپارس در شرق تا وردآورد در غرب تهران امتداد پیدا می کند.
نظر شما