۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84295056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیرین زنجانی در پویش ضیافت همدلی شرکت کنند

زنجان -ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به آغاز پویش ضیافت همدلی همزمان با حلول ماه مبارک رمضان گفت: در این خصوص خیرین و شهروندان زنجانی مشارکت فعالانه ای داشته باشند تا با کمکهای خود نیازهای گروه‌های هدف برطرف شود.

محمد محمدی قیداری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و همانند سالهای گذشته خیرین به یاری نیازمندان، اقشار آسیب پذیر، افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی بشتابند و  سفره های خود را در قالب سبدهای غذایی یا وجه نقد به سفره مددجویان بهزیستی متصل کنند.

وی اظهار داشت: همه ساله بهزیستی در ماه مبارک رمضان، با اتخاذ رویکرد تعاملی با خیرین، اجرای طرح های متعدد جلب مشارکت، بهره مندی گسترده از ابزارهای مختلف، جذب شرکای اجتماعی به ویژه بانک ها، صندوق های سرمایه گذاری، اصناف و بنگاه های اقتصادی اقلام و امکانات مورد نیاز مددجویان را تامین می کند.

این مسوول ادامه داد: پرداخت کمک هزینه معیشتی، اقلام و بسته های معیشتی، تهیه وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی (ویژه لوازم مورد نیاز در دوران بحران و کرونا)، تامین اقلام جهیزیه و ازدواج و...  از جمله محورهای فعالیت این پویش است.

وی اظهار داشت: همراهی موسسات خیریه امری مهم و حیاتی در جذب مشارکت ها و تامین نیازهای اساسی مددجویان است و بدون همیاری و کمک این موسسات این امر بسیار سخت و محدود خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به شیوع کرونا گفت: همه در شرایط کرونایی دچار آسیب شدند، اما این مهم در افراد بیمار و اقشار ضعیف بیش از دیگران نمود داشت و از طرفی اعتبارات سازمان محدود است و پاسخگوی نیازهای مددجویان نیست که همراهی خیران و نیکوکاران می توانند در قالب سبدهای غذایی یا وجه نقد در این راستا بسیار اثرگذار باشند.

محمدی بابیان اینکه نهادهای مردمی و خیریه‌ها بیشترین تماس و ارتباط را با اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارند و مورد اعتماد مردم هستند، افزود: توسعه فعالیت های جلب مشارکتهای مردمی (نقدی، غیر نقدی و خدماتی) نظارت بر مصرف آن، فرهنگ سازی امر خیر با تکیه بر مشارکت های مردمی و مسوولیت پذیری اجتماعی یکی از شاخص های اختصاصی مهم بهزیستی است.

این مسوول یادآوری کرد: طی سال گذشته بیش از ۶ هزار بسته غذایی به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال در بین جامعه هدف توزیع شد که امیدواریم خیران امسال نیز چون سالهای گذشته به نیت خود که اطعام و اکرام است عمل کنند.

به گفته وی، خیرین می توانند نذورات و کمک های خود را به حساب  ۲۱۰۰۹۱۴۳۴۵۲۴۱۱۱  نزد بانک توسعه تعاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان و یا به شماره کارت مجازی ۵۰۲۹۰۸۱۰۱۰۳۲۱۸۰۶ واریز کنند که زمان اجرای این پویش ۲۵ فروردین تا ۲۲ اردیبهشت اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha