حضور بانوان در انتخابات شوراهای روستایی شهرستان مهاباد کمرنگ است

مهاباد- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: مشارکت بانوان برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی در این شهرستان هرچند که امسال در مقایسه با دوره قبل سه برابر شده ولی همچنان کمرنگ است.

سلیمان پاکزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این شهرستان در مجموع  ۷۰۶ داوطلب برای عضویت در شوراهای روستایی ثبت نام کرده اند که از این تعداد تنها سه نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه کار نام نویسی از داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها همزمان با سراسر کشور از ۱۶ فروردین در این شهرستان آغاز و تا پایان روز ۲۲ فروردین ماه جاری ادامه داشت افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان ۳۸۷ نفر در بخش مرکزی و ۳۱۹ نفر نیز در بخش خلیفان سکونت دارند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد با اشاره به کاهش شمار داوطلبان در این دوره از انتخابات شوراهای روستایی به نسبت دوره قبل اضافه کرد: با توجه به اینکه ۲ روستای این شهرستان به شهر تبدیل شده است تعداد داوطلبان شوراهای روستایی نیز از ۷۹۶ نفر دوره پنجم به ۷۰۶ نفر کاهش پیدا کرده است.

پاکزاد گفت: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی از مجموع ۱۹۲ روستا ، ۱۳۸ روستا واجد شرایط برگزاری انتخابات است که از این تعداد ۶۸ روستا در بخش خلیفان و ۷۰ روستا نیز در بخش مرکزی قرار دارد.

وی اضافه کرد: براساس قانون هر روستا که حایز یکی از سه شرط ۲۰ خانوار بودن، ۱۰۰ نفر جمعیت و سابقه دارا بودن شورا در دوره قبل باشد واجد شرایط برگزاری انتخابات است.

وی با بیان اینکه هیات های اجرایی بخش ها از روز گذشته بررسی صلاحیت داوطلبان را آغاز کرده اند، گفت: نتایج این صلاحیت ها دوم خرداد ماه به کاندیداها اعلام خواهد شد و داوطلبان رد صلاحیت شده در مدت  چهار روز می‌توانند به نتایج ابلاغی اعتراض کنند.

پاکزاد اضافه کرد: در ۱۶ خرداد نتایج نهایی به طور قطعی اعلام می شود و در ۲۸ خرداد ماه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.

شهرستان مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۹۲ روستا، ۲ بخش مرکزی و خلیفان و ۲ شهر گوگ‌تپه و خلیفان است.  

۱۲ هزار و ۷۷ نفر در آذربایجان غربی برای انتخابات شوراهای روستاهای استان ثبت نام کرده اند که از تعداد کل داوطلبان، ۹۸ درصد معادل ۱۱ هزار و ۸۶۶ نفر را آقایان و ۲ درصد معادل ۲۱۵ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، روز ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha