تعداد بستری شدگان کرونایی در خراسان رضوی سه برابر شد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به روند افزایشی تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان گفت:هم اکنون  تعداد کل بستری شدگان ناشی از کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی هزار و ۴۲۴ نفر است که این میزان در ابتدای امسال ۴۸۰ نفر بود.

دکتر مهدی قلیان‌اول روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی در بخشهای بستری و سرپایی و همچنین فوتی ها همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا در بخشهای مراقبتهای ویژه‌ خراسان رضوی ۲۶۵ نفر است. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مراجعان سرپایی با علائم مشکوک کرونا در مراکز جامع سلامت‌ همچنان در حال افزایش است و با کمال تاسف تعداد فوت شدگان نیز ۲ رقمی شده و روند افزایشی آن ادامه دارد.
وی افزود: در حال حاضر ۱۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
دکتر قلیان‌اول  وی به مردم توصیه کرد ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هر گونه علایم سرماخوردگی یا گوارشی را کرونا تلقی کنند مگر خلاف آن ثابت شود.
۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون دو میلیون و ۱۹۴ هزار و ۱۳۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۶۹ هزار و هشت نفر را در کشورمان گرفته است. یک میلیون ۷۶۱ هزار و ۴۹۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت هم‌اینک ۲۹۵ شهرستان از جمله مراکز همه استانها و کلانشهرهای ایران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند و وضعیت ۹۹ شهرستان نارنجی است. ۴۵ شهرستان کشور هم در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر هستند.

 بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

بر این اساس نمودار ابتلا و بستری کرونا در ایران با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانهای کشور با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجهند. این در حالی است که میزان عمل به پروتکلهای بهداشتی در سطح کشور همچنان پایین و نگران کننده بوده بطوری که طبق آخرین ارزیابیها این میزان تنها ۵۶ درصد است.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۴۰ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۱۳۲ نفر را بیمار کرده و جان سه میلیون و ۱۲ هزار و ۱۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۱۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۳۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۳۲ میلیون ۳۰۵ هزار ۹۱۲ بیمار کووید ۱۹ و ۵۷۹ هزار و ۹۴۲ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha