ارتشیان شاهرود به مناسبت روز ارتش رژه خودرویی برگزار کردند

شاهرود - ایرنا - یگان های ارتشی مستقر در شهرستان شاهرود استان سمنان روز یکشنبه به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش رژه خودرویی برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، لشکر ۵۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی در شاهرود مستقر است و در دوران دفاع مقدس افتخارهای زیادی کسب کرده و در این راه یک هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است. 

فرمانده تیپ ۱۵۸ متحرک هجومی شهید کشاورزیان در این آیین با بیان این که روزهای نخست انقلاب گروه‌ها و افراد مختلفی به دنبال انحلال ارتش بودند گفت: امام (ره) با شناخت بیشتری که از ذات ارتش داشت مقابل این تفکر ایستاد.

امیر سرتیپ دوم حجت الله غلامی افزود: مقاومت امام(ره) در برابر خواست این گروهک ها، نقشه استکبار را خنثی کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از نیروهای ارتش حتی قبل از پیروزی انقلاب با انقلابیون همراه بودند و به همین خاطر بدنه ارتش متعلق به مردم بود و با انقلاب همراه شد.

وی افزود: پشتیبانی نکردن بسیاری از نیروهای ارتش از رژیم شاه، پیروزی انقلاب را تسریع کرد.

غلامی با تشریح اقدامات ارتش پس از پیروزی انقلاب گفت: به رغم اتفاقاتی که روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی برای ارتش  بوجود آمد ، نیروهای متعهد ارتش بدون درنگ  ساختار خود را از نو تعریف کرده  و در یک ماه  تعدادی از یگان های خود  را برای سرکوب ضدانقلاب به کردستان اعزام کردند.

وی تدبیر امام خمینی (ره) در نامگذاری  ۲۹ فروردین  به نام روز ارتش را دمیدن روح جدیدی در کالبد این نیروها خواند و گفت: ارتش نیز به ندای امام (ره) لبیک گفت و به اعتماد ایشان جواب مثبت داد به طوری که از روزهای ابتدای شروع جنگ تحمیلی در چندین قائله شجاعانه وارد عمل شد.

فرمانده تیپ ۱۵۸ متحرک هجومی شهید کشاورزیان شاهرود افزود: هنگام شروع جنگ تحمیلی یگان نظامی منسجم دیگری جز ارتش وجود نداشت ، سپاه پاسداران یک نهاد نوبنیاد بودو  وظیفه اصلی دفاع از کشور در سال اول جنگ بر عهده ارتش بود و توانست جلوی پیشرفت دشمن  تا به دندان مسلح را سد کند.

غلامی با بیان این که بعد از جنگ هم ارتش شعار همیشگی خود مبنی بر " ارتش فدای وطن" را فراموش نکرد ادامه داد: ارتش در همه بلایای طبیعی از جمله زلزله، آتش سوزی، برف و کولاک و حتی موضوع همه گیری کرونا در کنار مردم بود.

در این آیین از خانواده های شهید ابوالقاسم قلی پور و حسن محمدی تقدیر شد.

یگان های حاضر در این مراسم هم چنین از مقابل جایگاه رژه خودرویی خود را برگزار کرده و توان نظام خود را به نمایش گذاشتند.

مردم شاهرود در نهضت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند.
گزارش تصویری مرتبط را اینجا ببینید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha