۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84299511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصناف استان سمنان پنج هزار تخلف سال ۹۹ مرتکب شدند

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹
کد خبر: 84299511
اصناف استان سمنان پنج هزار تخلف سال ۹۹ مرتکب شدند

سمنان- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: پنج هزار و ۹۱۲ مورد تخلف صنفی طی سال ۹۹ از صنف‌های مختلف در این استان ثبت شد.

به گزارش ایرنا، مهدی یحیایی روز یکشنبه به رسانه ها گفت: یکهزار و ۲۴۷ مورد گشت بازرسی مشترک با همکاری اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها، تعزیرات حکومتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، استاندارد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سال ۹۹ انجام شد که از این تعداد یکهزار و ۳۱۸ مورد پرونده تخلف تشکیل و به مراجع تعزیراتی ارسال شد.

وی یادآور شد: این تخلفات شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق بود که طی انجام بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان ثبت و ضبط شد.

وی افزود: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف انجام شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در این بازرسی ها پنج هزار و ۱۳۵ فقره پرونده تخلف به ارزش سه هزار و ۴۲۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در این مدت تعداد سه هزار و ۴۵۶ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شد که با پیگیری بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی سازمان ، ۹۷ درصد شکایات رسیدگی و منجر به نتیجه شد.

در استان سمنان ۳۰ هزار واحدصنفی وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha