۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 5196
کد خبر: 84300620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید کیت‌های تشخیص کرونا جزو دستاوردهای پارک علم و فناوری قزوین است

قزوین-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری قزوین گفت: در کنار تامین محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح، تولید کیت‌های تشخیص کرونا از سوی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک از مهم ترین دستاوردهای ما در مبارزه با ویروس کرونا بوده است.

مصطفی مافی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع کرونا در اسفند سال ۹۸ کشور با کمبود محلول ضدعفونی کننده مواجه شد که پارک های علم و فناوری در سراسر کشور از جمله قزوین با حمایت از شرکت های دانش بنیان به تولید محلول ضدعفونی کننده پرداختند و در استان با تولید ۱۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در روز  نیاز استان را در این زمینه مرتفع کرد.

وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان  مستقر در پارک های علم و فناوری کشور از جمله قزوین به علت سرعت و شتاب قابل توجهی که داشتند توانستند در کمترین زمان ممکن و طی یک ماه، ماده ضدعفونی کننده بر پایه آب و پایه الکلی تولید و به بازار عرضه کنند و همچنین با تولید کیت های تشخیص نقش مهمی در شناسایی بیماران و مقابله با کرونا ایفا کردند.

مافی اظهار داشت: بسیاری از نیازمندی های کشور در بحث مبارزه با ویروس منحوس کرونا از دل پارک های علم و فناوری تامین شده است.

وی افزود: ساخت و تولید دستگاه های ضدعفونی کننده دست در قالب های کوچک و بزرگ، دستگاه تولید اکسیژن و همچنین تولید دستگاه ازن ژنراتور از دیگر افتخارات پارک علم و فناوری قزوین در این مدت بوده است.

مافی ادامه داد: ازن ژنراتور، دستگاهی است که با تبدیل اکسیژن دو اتمی به ازن با سه اتم اکسیژن بهدعنوان اکسید کننده ای قوی در تصفیه و گندزدایی به عنوان سیستمی پرکاربرد به منظور ضدعفونی نمودن اجسام و محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر یک شرکت دانش بنیان قزوینی موفق به تولید قرص آیور مکتین شده است که در پیشگیری از کرونا و درمان این بیماری موثر است.

مافی ادامه داد: این شرکت دستاوردهای خود را به شرکت البرز دارو تقدیم کرد و این شرکت نیز در حال حاضر در حال تولید انبوه این دارو است.

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین تصریح کرد: پارک های علم و فناوری از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز، در مبارزه با ویروس کرونا به طور جهادی پای کار بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha