۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84301048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان برتشکیل جبهه رهبران مسلمان برای مقابله با اسلام هراسی تاکیدکرد

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان عناصر افراطی در کشورهای غربی را به ارتکاب تحرکات عامدانه علیه اسلام و مقدسات مسلمانان متهم کرد و افزود: راهکار اصلی برای مقابله با پدیده اسلام هراسی، جبهه مشترک حاکمان مسلمان برای زیر فشار قرار دادن غرب است تا جلوی اقدامات توهین آمیز گرفته شود.

به گزارش ایرنا، «عمران خان» روز دوشنبه طی سخنرانی خطاب به مردم پاکستان که به صورت زنده از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، گفت که دولت اسلام‌آباد مصمم به مقابله با اسلام هراسی و دعوت از دیگر کشورها برای برداشتن گام‌های هماهنگ دراین مسیر است.

وی با انتقاد از حوادث روزهای اخیر در پاکستان و اعتراضات خشونت آمیز یک گروه مذهبی به نام دفاع از مقدسات اسلامی، افزود: تحرکات خشونت آمیز و مطالبات غیرمنطقی مانند قطع رابطه با کشورهای غربی از جمله فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت، بلکه برعکس افراطیان در غرب به صورت عامدانه دوباره دست به توهین زده و احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه دار می‌کنند.

عمران خان گفت که طی ماه‌های اخیر به سران کشورهای اسلامی نامه نوشت و از آنان خواست تا جبهه مشترکی برای روشنگری درباره عواقب بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی به ویژه توهین به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) تشکیل داده و رهبران غرب را متوجه سازیم که آنان نباید به بهانه آزادی بیان، به احساسات جهان اسلام لطمه بزنند.

وی تاکید کرد: بیش از ۵۰ کشور در جهان باید گام هماهنگ علیه توهین به مقدسات مسلمانان بردارند و حاکمان غرب را متقاعد کنند که نباید مرتکب آزار و اذیت جامعه مسلمانان و یا بی‌حرمتی به ساحت پیامبر اعظم (ص) شوند.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: در صورت عدم توقف اقدامات توهین آمیز در کشورهای غربی، دولت‌های اسلامی باید در اقدامی مشترک تجارت با کشورهای غربی را قطع و خرید و استفاده از کالاهای تولیدی آنان را متوقف سازند، چنین حرکت مشترکی می‌تواند نتیجه خوبی به دنبال داشته باشد.

دولت پاکستان هفته گذشته در واکنش به اعتراضات اخیر و تجمعات خشونت آمیز هواداران گروه مذهبی موسوم به «تحریک لبیک» که خواستار اخراج سفیر فرانسه بودند، فعالیت آن را ممنوع کرد.

نخست وزیر پاکستان چهارم آبانماه ۹۹ اظهارات و مواضع رییس جمهوری فرانسه درباره انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام را موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان جهان دانست و تاکید کرد: اظهارات مکرون باعث تشدید اسلام‌ هراسی و فضاسازی برای افراط‌گرایان می‌شود.

«عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان (۲ اسفند ۹۹) طی سخنرانی در کنفرانس بین المللی آزادی مذهب و حقوق اقلیت‌ها در اسلام‌آباد، تصویب لایحه به اصطلاح مقابله با بنیادگرایی اسلامی در مجلس عوام فرانسه را بشدت مورد انتقاد و سرزنش قرار داد و خطاب به مقام‌های این کشور گفت: پاریس به جای اسلام ستیزی و نفرت پراکنی در جهت وحدت مردم گام بردارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha