۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶
کد خبر: 84302840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سجادی: پنهان‌کاری در لیست ورزشکاران برای واکسیناسیون وجود ندارد

تهران- ایرنا- سرپرست کاروان ایران به المپیک توکیو صریح اعلام کرد که هیچ گونه پنهان کاری در ارسال فهرست نفرات اعزامی به المپیک توکیو برای دریافت واکسن کرونا وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، «سیدنصرالله سجادی» روز سه‌شنبه این اظهارات را در نخستین گفت و گوی مشترک مجازی رییس کمیته المپیک در ۱۴۰۰ با خبرنگاران بیان کرد و افزود: اسامی افرادی که امکان حضورشان در کاروان المپیک وجود دارد در نامه ای به وزارت ورزش و جوانان برای دریافت واکسن کرونا ارسال کردیم  و خارج از آن نامی داده نشده است. وزارت ورزش هم اسامی را به وزارت بهداشت ارسال کرد.

وی ادامه داد:  اسامی ارسالی شامل  ۱۶۷ ورزشکار و ۸۳ کادر سرپرستی و در مجموع ۳۰۰ نفر برای دریافت واکسن کرونا است.

سرپرست کاروان ایران اضافه کرد: پنهان کاری درباره لیست ارسال کرونا نشده است. اگر در ستاد عالی تصویب شود، اسامی کسانی که واکسینه شده‌اند، منتشر می‌شود. در عین حال اسامی با کارت ملی تطبیق داده می‌شد و کار دقیق بوده است. ورزشکاران المپیکی همه واکسن زدند به غیر ورزشکارانی که در مسابقات کسب سهمیه بودند. کمیته بین‌المللی المپیک چندی پیش اعلام کرد برای حضور در المپیک، واکسن زدن الزامی نیست اما همه در فرودگاه تست می‌شوند و به قرنطینه می‌روند.

سجادی درباره اینکه واکسن اجباری نیست و اگر ورزشکاری واکسن نزند، چه‌ می‌شود، گفت: ورزشکاران المپیکی به غیر از کسانی که مسابقه داشتند یا مسابقه آنها نزدیک بوده، واکسن کرونا دریافت کردند. ملی‌پوشان کشتی همه فردا واکسن دریافت می‌کنند.  کمیته ‌بین‌المللی المپیک اعلام کرد واکسن الزامی نیست ولی در فرودگاه همه تست می‌دهند و اگر مثبت بود وارد قرنطینه می‌شود. میزبان المپیک توکیو هر روز به صورت رندومی تست می‌گیرد.

رشته‌های تیمی در صورت کسب مدال پاداش کامل می‌گیرند

سرپرست کاروان ایران به المپیک توکیو درباره پاداش مدال‌آوران توکیو به خبرنگاران توضیح داد: روال گذشته این بوده وقتی ورزشکاران مدال می‌گیرند در شهری که مسابقه می‌دهند،  بلافاصله در همان روز و در مراسمی با حضور تعدادی از کادرهای اجرایی از مدال‌آوران تقدیر می‌شد. در این دوره تصویب شد که برای طلایی‌ها ۱۰ هزار و نقره پنج هزار و برنز سه هزار و ۵۰۰ دلار پاداش داده شود. در دوره المپیک ریو، دلار حدود چهار هزار تومان بود و امروز حدود ۲۵ هزار تومان برای هر دلار محاسبه می‌شود.  

سجادی درباره نحوه پرداخت پاداش به رشته‌های تیمی گفت: اگر رشته‌های تیمی در المپیک توکیو به روی سکو بروند هر نفر پاداش تمام پای سکو را دریافت خواهد کرد. البته در گذشته هم اینگونه بوده است.

وی درباره مراسم رژه کاروان گفت: ممکن است اگر شرایط خوب نباشد فقط پرچمدار حضور یابد اما هیچ چیز قطعی نیست. در رژه کاروان همیشه سهمیه داده می‌شود اما این دوره محدودیت‌ها زیاد است و باید دید که چقدر سهمیه داده می‌شود. بر اساس آخرین اطلاعات ۱۰ نفر می‌توانند در رژه کاروان حضور یابند.

سرپرست کاروان ایران به توکیو درباره رونمایی لباس کاروان گفت: کار آماده است دنبال شرایط هستیم تا بتوانیم حضوری از لباس کاروان رونمایی کنیم. برای لباس‌های ۶ رویداد دیگر هم اقدام کردیم.

سجادی درباره سهمیه المپیک توکیو به جودو ایران گفت: زمانی این سهمیه قطعی است که کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کند. هنوز درباره جودو به کمیته ملی المپیک چیزی اعلام نشده است.

۱۷ گروه پروازی رفت و برگشت به المپیک توکیو

سجادی درباره حضور کاروان در المپیک توکیو گفت: تاکنون ۵۹ سهمیه کسب شده است. هیچ رشته‌ای زودتر از پنج روز نمی‌تواند در ژاپن حضور یابد و پس از پایان رویداد ظرف ۴۸ ساعت باید توکیو را ترک کند. با توجه به شرایط فعلی ۹ گروه پروازی برای رفت و هشت گروه پروازی برای برگشت در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha