جسور مثل گواردیولا؛ «وقتی موفقیت تضمینی باشد، فوتبالی در کار نیست»

تهران- ایرنا- سرمربی باشگاه منچسترسیتی با انتقاد شدید از تورنمنت تازه معرفی شده موسوم به سوپرلیگ اروپایی گفت: ورزش چیزی نیست که در آن موفقیت تضمین شده باشد.

به گزارش ایرنا، «پپ گواردیولا» یک روز پس از جنجالی که پیوستن ۱۲ باشگاه اروپایی به سوپرلیگ اروپایی به راه انداخت و منچسترسیتی نیز یکی از آنها است، اظهار داشت: وقتی میان تلاش و پاداش رابطه‌ای وجود نداشته باشد، ورزشی در کار نیست. به فعالیتی که موفقیت در آن از قبل تضمین شده باشد، ورزش نمی‌گویند. همینطور اگر باختن بی اهمیت باشد.

براساس مقررات سوپرلیگ اروپایی، سهمیه باشگاه هایی بنیانگذار برای حضور در این تورنمنت هر ساله تضمین شده است و درنتیجه اما و اگرها در مورد صعود به آن و همچنین مخاطرات مالی متعاقب آن از بین خواهد رفت.

گواردیولا افزود: عادلانه نیست که یک تیم بجنگد و بجنگد و بجنگد و خود را به صدر جدول برساند اما نتواند به تورنمنت صعود کند چون موفقیت تنها برای چند باشگاه معدود تضمین شده است.

وی ادامه داد: شنیده‌ام که پنج تیم می توانند صعود کرده و در این مسابقات حضور داشته باشند اما اگر این ۱۵ باشگاه تضمینی فصل خوبی را پشت سر نگذاشته باشند اما حضورشان قطعی باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ اسم این رقابت را ورزش نمی‌توان گذاشت.

گواردیولا می‌گوید که او و سایر مربیان باشگاه‌های حاضر در این تورنمنت در موقعیتی «ناخوشایند» قرار داده شده و معذب هستند زیرا پیش از آنکه مدیران اجرایی باشگاه‌ها بیایند و در مورد ادله خود به تفصل حرف بزنند، آنها (مربیان) مجبورند در نشست‌های مطبوعاتی شرکت کنند.

باشگاه بارسلونا به عنوان یکی از باشگاه‌های قدیمی مرد اسپانیایی از این طرح حمایت کرده و در سوی دیگر بایرن مونیخ که گواردیولا در آن نیز فعالیت داشته، آن را رد کرده است.

وی دلیل انتخاب ۱۲ باشگاه دائمی از جمله منچسترسیتی، تاتنهام و آرسنال که هرگز لیگ قهرمانان را فتح نکرده‌اند و عدم انتخاب آژاکس را که چهار بار قهرمان این تورنمنت شده است، جویا شد و گفت: آنها موظفند در اسرع وقت به این سوال پاسخ دهند.

سرمربی اسپانیایی سیتی تاکید کرد: باید همه آنها وارد شوند زیرا این یک موضوع جهانی است و بگویند که چرا برخی باشگاه‌ها در این تورنمنت حضور دارند و برخی نه؛ چرا نام آژاکس آمستردام که چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان شده، در این فهرست نیست؟ آنها باید به همه ما جواب دهند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط سازمان‌دهندگان این تورنمنت باشگاه‌های آث میلان، یوونتوس، اینترمیلان، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام به طور مشترک حضور خود را در این تورنمنت اعلام کردند.

اعلام رسمی راه‌اندازی و آغاز به کار قریب الوقوع این تورنمنت موج انتقادات را از سوی رهبران جهان، لیگ برتر انگلیس، ستارگان فوتبالی و هواداران را به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha