به گزارش ایرنا ، دانش آموزان استثنایی مازندران تا دی ماه سال گذشته به ۴۲۸ دستگاه تبلیت برای پیشبرد آموزش مجازی نیاز داشتند که با امضای تفاهم نامه میان آموزش و پرورش مازندران و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور قرار بود تمامی این تعداد تهیه و توزیع شود.
طبق این تفاهمنامه قرار بود ۵۰ درصد مبلغ مورد نیاز برای خرید این تعداد تبلت توسط ادارهکل آموزش و پرورش مازندران تامین شود و بقیه را هم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تامین کند.
مبلغ مورد نیاز برای خرید تبلیت های مورد نیاز هم ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده بود.
محمدجعفری کتریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعتبار هزینه شده برای خرید ۳۵۰ دستگاه تبلت را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که این اعتبار با مشارکت خیران و نیکوکاران برای خرید دستگاه هوشمند آموزشی تامین و بین دانشآموزان استثنایی مازندران توزیع شده است.
دانشآموزان استثنایی با نیازهای ویژه به افراد ناشنوا، نابینا، معلول جسمی و حرکتی شدید و کم توان ذهنی گفته میشود.
وی افزود: با اجرای این طرح هماکنون تمام دانشآموزان استثنایی زیر پوشش که در مدارس مازندران مشغول تحصیل هستند از دستگاه هوشمند آموزشی مانند گوشی تلفن همراه و یا تبلت بهرهمندند.
طبق آمارهای رسمی ، مازندران هشت هزار دانش آموز استثنایی دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۵۰ دانشآموز استثنایی با نیازهای ویژه در ۵۲ باب آموزشگاه استان مشغول تحصیل هستند و بقیه در سطح مدارس عادی تحصیل می کنند.
مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۱۸ هزار و ۲۵۵ هزار دانشآموز دارد که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول کسب علم و دانش هستند.
نظر شما