۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84304869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت‌های آبرسانی جوابگوی جمعیت ایلام نیست

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵
کد خبر: 84304869
زیرساخت‌های آبرسانی جوابگوی جمعیت ایلام نیست

ایلام - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب ایلام با تاکید بر مصرف بهینه آب در ایام بحرانی پیش رو گفت: زیرساخت های آبرسانی جوابگوی جمعیت رو به افزایش این شهر نیست.

به گزارش ایرنا، محمد پیرباوه روز پنج شنبه در گفت وگویی اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت‌های آبفا جوابگوی نیاز جمعیت مرکز ایلام نیست چرا که ظرفیت تامین و استحصال آب از سد ایلام برای ۳۵ هزار مشترک طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: با توجه به ساخت و سازهای بی رویه و مهاجرت پذیری مرکز استان، جمعیت این شهر به بیش از ۸۰ هزار مشترک آب رسیده است.

مدیر امور آبفای شهرستان ایلام تاکید کرد: افزایش دما، تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و به تبع آن افزایش مصرف آب، مدیریت توزیع را با چالش روبرو کرده است.

پیرباوه یادآور شد: افت فشار آب بخصوص در طول شب، به دلیل اعمال مدیریت فشار است هر چند این شرکت برنامه افزایش برداشت از سد ایلام را در دستور کار خود دارد.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلاتی که در تامین آب وجود دارد در عمل چاره‌ای جز توجه به مدیریت مصرف نداریم و چنانچه مصرف‌کنندگان به نحوی مصرف آب را مدیریت نکنند، با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیر امور آب شهرستان ایلام با بیان اینکه مدیریت مصرف مشترکان سبب توزیع عادلانه آب توسط شرکت آبفا می شود، گفت: پرسنل شرکت در طول شبانه روز و با تمام توان از هیچ تلاش و کوششی در جهت تامین آب سالم و بهداشتی دریغ ننموده و انتظار داریم همه همشهریان عزیز در این امر ما را یاری تا بتوانیم توزیع آب بصورت عادلانه انجام دهیم.

پیرباوه خواستار نهایت همکاری شهروندان، دستگاه های اجرایی و ارگان های دولتی در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد و اضافه کرد: مشارکت عمومی مشترکین در صرفه جویی مصرف آب یکی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است.

۱۹۵ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha