۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84305397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲
کد خبر: 84305397
اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- دستگیری یک شکارچی و زنده‌گیر پرندگان در بوکان با ۱۶ بال کبک، هشدار اداره صنعت معدن و تجارت نسبت به تعطیلی ۱۵ روزه واحدهای متخلف و صدور اخطار زیست محیطی به یک واحد شن و ماسه در مهاباد از جمله اخبار کوتاه جنوب آذربایجان غربی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس گزارش های مردمی مبنی بر نگهداری تعدادی کبک در منزل یک متخلف زنده‌گیر کبک، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام و موفق به کشف ۱۶ بال کبک و ۲۰ عدد قفس در این  منزل مسکونی و دستگیری شکارچی متخلف شدند.

آوات بازیار ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست بوکان با کسب مجوز قضایی و هماهنگی با نیروی انتظامی از منزل متخلف بازرسی و  این تعداد کبک، قفس چوبی و سایر اداوات شکار و صید کبک را کشف کردند.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست بوکان با بیان اینکه پرونده تخلف این شکارچی متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد، اضافه کرد: پس از تیمار و حصول اطمینان از وضعیت جسمانی کبک ها، ماموران این اداره آنها را در دامن طبیعت رهاسازی خواهند کرد.

پلمب ۱۵ روزه در انتظار اصناف متخلف در مهاباد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: در پی اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا اصناف غیرضروری که مغازه خود را تعطیل نکنند، به مدت ۱۵ روز پلمب می‌شوند.

محمد جهین افزود: با توجه به شروع موج چهارم همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و مواجهه با گونه‌های جهش‌یافته این ویروس لازم است اصناف مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا رعایت کرده تا مشمول ۱۵ روز پلمب در این شهرستان نشوند.

وی ادامه داد: حفظ سلامت عموم مردم و خانواده بزرگ اصناف در گرو دقیق بودن در اجرای بهینه دستورالعمل‌ها، اعمال قانون و برخوردهای قانونی با متخلفان خواهد بود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ضروری است تشکل‌های صنفی در تشدید نظارت، بازرسی و برخوردهای قانونی تا روز جمعه هفته جاری با متخلفان اهتمام ورزند.

جهین بیان کرد: این تعطیلی و محدودیت‌ها برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ اعمال خواهد شد و گروه شغلی یک که شامل مشاغل خدماتی می‌شود، در این مدت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

صدور اخطار زیست محیطی به یک واحد شن و ماسه در مهاباد

رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان مهاباد گفت: کارشناسان این اداره پیرو گزارش های دریافتی مبنی بر جاری شدن پساب واحدهای شن و ماسه در زمین های کشاورزی و رودخانه اقدام به پایش ۲ واحد تولید شن و ماسه و دانه بندی شکسته در این شهرستان کردند.

فاروق سخنور افزود: این پایش به منظور بررسی میزان آلودگی زیست محیطی انجام شد و در این راستا از قسمت های مختلف این واحدها شامل مدیریت پساب تولیدی و بازچرخانی پساب بازدید شد.

سخنور گفت: در این بازدید مشخص شد که پساب این واحدها با آلایندگی بالا در حال تخلیه به نهرهای اراضی کشاورزی پیرامون و همچنین رودخانه است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اخطاریه زیست محیطی مبنی بر رفع آلایندگی و جلوگیری از انتشار آلودگی برای این واحدها ابلاغ شد.

سخنور اضافه کرد: براساس استانداردهای زیست محیطی، صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی موظف به رعایت و کاهش آلایندگی واحد خود بوده و در غیر این صورت واحد تا رفع آلودگی پلمب خواهد شد.

بوکان و مهاباد از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha