اخبار کوتاه از شمال آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- توزیع ۳۰۰ بسته کمک معیشتی، اجرای طرح ملی همای رحمت در ماکو، توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی و احیا و مرمت ۲ رشته قنات در روستاهای محروم پلدشت از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته شمال آذربایجان غربی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و در ادامه کمک‌های مومنانه ۳۰۰ بسته کمک معیشتی بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

محمد محمدنژاد افزود: این بسته ها در قالب سبد غذایی و به همّت سازمان منطقه آزاد ماکو و موسسه خیریه حضرت امام رضا (ع) تهیه و در اختیار نیازمندان و خانواده های متاثر از بیماری کرونا توزیع شد.

وی ادامه داد:  ارزش ریالی این بسته های معیشتی یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

اجرای طرح ملی "همای رحمت" در ماکو

رییس جمعیت هلال احمر ماکو نیز در به خبرنگار ایرنا گفت: ۷۵ بسته معیشتی در قالب طرح ملی "همای رحمت" این بسته‌ها ویژه نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد با مشارکت خیّران و داوطلبان جمعیت هلال احمر توزیع شد.

سجاد اسماعیل زاده ادامه داد: ارزش ریالی هر بسته توزیع شده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی در پلدشت

امام جمعه پلدشت نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری تمام مردم شهرستان دست به کار شدند و به ندای رهبر انقلاب اسلامی لبیک گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی اضافه کرد: در این راستا ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در بین اقشار آسیب دیده توزیع می شود.

وی با اشاره به این‌که این بسته‌های معیشتی به همّت مرکز نیکو کاری امام علی(ع) پلدشت، سازمان منطقه آزاد ماکو و خیّرین نوع دوست شهرستان تامین شده، افزود: این بسته ها در سریع ترین زمان ممکن بین افراد نیازمند توزیع می شود.

احیا و مرمت ۲ رشته قنات در روستاهای محروم پلدشت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در راستای محرومیت زدایی، ۲ قنات در روستاهای " ایلانلو" و "قوچ کندی"  این شهرستان پس از دهها سال به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت احیا و بازسازی شد.

سرهنگ پاسدار منصور یوسفی با بیان اینکه تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌ها یکی از اولویت‌های طرح‌های محرومیت زدایی ناحیه پلدشت است، اضافه کرد: سپاه نیز طبق وظیفه ذاتی خود با تمام ظرفیت در خدمت محرومان جامعه است.  

وی همچنین با اشاره به اینکه این ۲ رشته قنات با مشارکت قرارگاه مردم یاری و محرومیت زدایی حمزه سید الشهداء، خیّران و ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت بازسازی و مرمت شده، ادامه داد: برای احیا و مرمت این قنات‌ها ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان ماکو و پلدشت از شهرهای شمالس استان آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha