اتفاقات آینده قابل پیش‌بینی نیست؛ پیگیر واکسیناسیون همگانی باشیم

یزد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از مسوولان کشوری و به تبع آن متولیان استانی خواست با جدیت و بدون هیچ ملاحظه‌ای پیگیر واکسیناسیون همگانی در کشور باشند زیرا وضعیت آینده قابل پیش بینی نیست.

دکتر محمود نوری شادکام روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نمی‌توانیم دقیق بگوییم چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد چون واکسیناسیون مردم به حد انتظار نرسیده است و لذا هر اتفاقی در کشور متصور است.

وی با بیان اینکه مسیر نهایی برای کاهش ابتلا و کنترل مرگ و میر ناشی از این بیماری، واکسیناسیون گروههای در معرض خطر و همگانی است، تصریح کرد: الان گرفتار ویروس انگلیسی هستیم و در آینده شاید گرفتار ویروس جهش یافته هندی شویم.

دکتر نوری یادآور شد: واکسیناسیون مردم باید در اسرع وقت انجام شود که اگر نشود باید منتظر موج پنجم کرونا با ویروس جهش یافته هندی باشیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر مسوولان کشوری و استانی لازم است مردم هم پای کار باشند و با رعایت پروتکل های بهداشت فردی، زنجیره این ویروس را قطع کنند افزود: مسوولان کشوری بدون هیچ بحثی پیگیر ارائه واکسیناسیون رایگان به مردم باشند و در این زمینه هیچ شک و شبهه ای نباید وجود داشته باشد.

تامین یکهزار تخت برای بستری های عفونی و ۲۰۰ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه

معاون درمان دانشگاه پزشکی یزد اضافه کرد: همه تلاش خود را به کار می گیریم تا در حوزه درمان هیچ بیماری در حوزه سرطانی و هیچ بیماری در حوزه بستری روی زمین نماند و دارو و تجهیزات و نیروی کافی را هم فراهم کرده ایم.

به گفته وی در این زمینه تاکنون یکهزار تخت بستری عفونی و ۲۰۰ تخت بستری مراقب های ویژه با امکانات کامل در استان فراهم شده و در اختیار مردم است.

دکتر نوری گفت: اکنون تعداد بستری های کرونایی ما در استان یزد بین ۵۸۰ تا ۶۴۰ نفر در نوسان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha