کرونا جابجایی بار بدون بارنامه را در خراسان شمالی ۲۵ درصد افزایش داد

بجنورد-ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: میزان جابجایی بار بدون بارنامه در استان به نسبت پیش از شیوع کرونا ۲۵ درصد افزایش یافته است که این کار تخلف است. 

سعید سبحانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از همه گیری کرونا، در برهه هایی از زمان، ممنوعیت برای تردد کامیون ها به طور مثال در ایام اربعین، تعطیلات نوروز و یا سایر مناسبت ها اعمال می شد،اما پس از شیوع گسترده کرونا این ممنوعیت ها اعمال نشد و از طرفی، شرایط اقتصادی سبب شد که سخت گیری ها کمتر شود.

وی گفت: سال گذشته سه میلیون ۴۴۳ هزار تن کالا به وسیله ناوگان حمل ونقل عمومی استان به سایر نقاط جابه جا شده است که برآورد می شود معادل نیمی از این میزان بدون بارنامه بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار داشت: این میزان کالا در قالب ۲۳۷ هزار و ۵۱۸ سفر جابه جا شده است.

وی گفت: محصولات پتروشیمی از جمله کود اوره، محصول تولیدی کارخانه سیمان و نیز پورد آلومینا، مصالح ساختمانی و شکر عمده محصولات حمل شده با ناوگان حمل و نقل عمومی استان در سال گذشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بار جابجا شده در استان در سال گذشته به نسبت سال ۹۸، حدود یک درصد رشد دارد.

در خراسان شمالی هفت هزار و ۹۸۰ نفر راننده ناوگان باری داری کارت هوشمند هستند. در این استان چهار هزار ۲۴۵ دستگاه ناوگان باری فعال است. 

رییس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی هم در این باره گفت: سال گذشته با سه هزار و ۸۲۰ مورد تخلف با عنوان نداشتن بارنامه و یا نداشتن صورت وضعیت جابه جایی مسافر، برخورد شده است. 

سرگرد محمد خجسته اظهار داشت: این رقم در سال ۹۸ سه هزار و ۸۶ مورد گزارش شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha