۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 84309379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه تروریست داعشی در شمال عراق دستگیر شدند

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱
کد خبر: 84309379
سه تروریست داعشی در شمال عراق دستگیر شدند

تهران - ایرنا - منابع رسانه‌ای عراق امروز (دوشنبه) از دستگیری سه نفر از عناصر گروه تروریستی «داعش» در شهر «موصل» مرکز استان «نینوا» در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، پلیس عراق در این باره اعلام کرد که این ۳ نفر از عناصر عضو گروه تروریستی داعش در عملیات امنیتی در شمال این کشور دستگیر شدند.

بر پایه این گزارش، تروریست‌های دستگیر شده در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ و دوران اشغال شهر موصل در بخش سربازگیری و پادگان‌های عمومی تروریستهای داعش مشغول به کار بودند.

گروه تروریستی داعش سال ۲۰۱۴ در عملیات غافلگیرانه موصل دومین شهر بزرگ عراق و مرکز استان نینوا را به اشغال و کنترل خود درآورد.

نیروهای عراقی سرانجام پس از گذشت ۳.۵ سال در ۲۰۱۷ توانستند موصل را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

داعش در دوران اوج تحرکات خود حدود یک سوم از گستره خاک عراق در مناطق شمالی، غربی و شرقی این کشور را اشغال کرده بود.

با وجود شکست داعش و اعلام رسمی عراق مبنی بر پایان کار و جنایت‌های غیرانسانی این گروه تروریستی، هسته‌های پراکنده داعش همچنان فعال بوده و هزارگاه به نیروهای عراقی و شهروندان این کشور حمله می‌کنند.

هسته‌های پراکنده تروریستهای داعش با پنهان شدن در غارها، تونل‌ها، اراضی بیابانی و کوه‌های استان‌های «الانبار، دیاله، کرکوک، نینوا و صلاح الدین» بیشتر شبانگاه و با استفاده از تاریکی هوا، نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی را هدف قرار می‌دهند.

ارتش و دیگر نیروهای نظامی عراق به ویژه سازمان «الحشد الشعبی» از زمان شکست داعش و بازپس گیری کامل سرزمین‌های اشغالی، صدها عملیات در استان‌های درگیر علیه بقایا و پسماندهای تروریست‌ها انجام داده‌اند.

بر پایه برخی گزارش‌ها، تروریستهای داعش هنوز در عراق شش هزار نیرو دارد که به صورت پراکنده در مناطق کور استان‌های مختلف این کشور مخفی شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha