۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84310201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان کردستانی توزیع شد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 84310201
 ۵۰۰ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان کردستانی توزیع شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: از طریق مرکز آمار ایران تعداد ۵۰۰ دستگاه تبلت به استان اختصاص یافت که در بین شهرستانها و مناطق مختلف توزیع شد.

به گزارش ایرنا، رشید قربانی روز سه‌شنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان،با اشاره به برگزاری پویش "من حاضرم" به منظور جلب مشارکت خیرین در راستای تهیه و تامین گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند، بر اجرایی شدن پویش، انجام اقدامات تبلیغی و توجیهی تاکید کرد.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتباری برای تامین گوشی و تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است که با اختصاص آن بخشی از نیاز استان تامین خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان  با اشاره به اختصاص ۵۰۰ دستگاه تبلت از سوی مرکز آمار ایران برای دانش‌آموزلن استان یادآور شد: تاکنون با همکاری، افراد خیر، موسسات، نهادها و فرهنگیان خیر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه گوشی و تبلت تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق پوشش تحصیلی دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال نماد و ملاک عملکرد این معاونت است، از اعضای شورای معاونین استان خواست در اجرای برنامه‌های این حوزه بخصوص، برگزاری کلاس‌های سوادآموزی و امتحانات پایانی همکاری لازم را داشته باشند.
 
قربانی همچنین به فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: با توجه به شرایط حاکم ، برنامه های این هفته در بستر مجازی برگزار و از معلمان سرآمد در سطح شهرستان و استان تقدیر خواهد شد.

وی به ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید، گفت‌: در همین راستا ستاد ثبت نام در استان تشکیل و بعد از ابلاغ شیوه نامه وزارتی، اقدمات ستاد در استان آغاز و فرایند ثبت نام بر اساس زمان بندی انجام خواهد شد.

بیش از ۱۰ هزار کردستانی زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفتند

 ️معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با تشریح عملکرد این حوزه در سال گذشته، زیرپوشش قرار دادن ۱۰ هزار و ۳۰۰ سواد آموز و تولید محتوای آموزشی دوره‌های سواد آموزی را از مهم ترین اقدامات سال گذشته اعلام کرد.
 
رمضان یوسفی با اشاره به سختی و طاقت‌فرسا بودن کار در حوزه سوادآموزی بخصوص در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: جذب و نگهداشت افراد یکی از مشکلات پیش‌روی فعالیت‌های سوادآموزی است.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا آموزش هیچ‌وقت تعطیل نشد و آموزش رسمی دانش‌آموزان در بستر مجازی و با راه اندازی شبکه دانش آموزی شاد جریان پیدا کرد، اظهار داشت: این امکان در حوزه سوادآموزی به دلیل عدم برخورداری سوادآموزان از ابزار و امکانات ارتباطی و دشواری آموزش از طریق فضای مجازی امکان‌پذیر نشد.

معاون سواد آموزی  آموزش و پرورش کردستان۹۲ درصد مخاطبین سواد آموزی را بانوان اعلام کرد و گفت: از مجموع ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر سوادآموز تحت پوشش ۹ هزار و ۴۱۵ نفر خانم و ۸۹۵ نفر آقا هستند.

وی در بخش دیگری از گزارش خود به اقدامات مهم و برجسته این معاونت در طول سال گذشته پرداخت و افزود : کردستان اولین استانی بود که بعد از شیوع کرونا، اقدام به تولید محتوای آموزشی الکترونیک برای سواد آموزان کرد.

 یوسفی اضافه کرد: در همین راستا با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، تمام دروس دوره سواد آموزی و انتقال در طول عار ماه تدریس، فیلمبرداری و ضبط و در قالب ۲۴ حلقه dvd آماده شد.
 
وی ادامه داد: بعد از تکمیل شدن اقدامات، محتواهای تولید شده به سازمان نهضت سوادآموزی کشور ارسال و مورد تایید قرار گرفت و در حال حاضر این مجموعه در قالب ۲ حلقه لوح فشرده dvd در سه‌هزار نسخه تکثیر و آماده توزیع در سطح استان و در بین سواد آموزان است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در بیش از سه هزار و ۸۰۹ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha