٧٧ درصد از پیش‌بینی پرداخت تسهیلات رونق تولید در سمنان محقق ‌شد

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: صنایع استان سال گذشته حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کردند که ٧٧ درصد میزان پیش‌بینی‌شده بود.

به گزارش ایرنا، علی تشنه دل روز سه شنبه در دویست و هشتاد و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در استانداری افزود: ۱۳۳ واحد صنعتی استان سمنان سال گذشته تسهیلات رونق تولید در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش دریافت کردند

وی افزود : از تسهیلات پرداخت شده به این واحدها ، ۴ واحد صنعتی به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۱۲۹ واحد به ارزش حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال، سرمایه در گردش به صورت تسهیلات دریافت کردند. 

تشنه دل ادامه داد: سال گذشته ۲۶۵ واحد صنعتی در استان سمنان متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید بودند که از این تعداد ، ۱۹۱ واحد تولیدی صنعتی جهت دریافت تسهیلات رونق به ارزش حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال از طریق سامانه بهین یاب به بانکهای عامل معرفی شدند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به تحلیل فراوانی صورت گرفته در تحقق پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۹ تصریح کرد: ۷۷ درصد پرداخت تسهیلات رونق تولید نسبت به معرفی در صنایع استان محقق شد. 

وی ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید استان سمنان نیز ، تا این جلسه ، مشکلات بیش از ۱۲۴۵ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت مانع زدایی از واحدهای تولیدی ، ۲۶۷۰ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسید.

تشنه دل با اشاره به دیگر دستور کار این نشست افزود: در این جلسه با پرداخت تسهیلات به ارزش ۲۰ میلیارد ریال به دو واحد صنعتی استان موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی ۱۰ واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان بررسی شد.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha