به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این حمایتها از سوی ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانشبنیان به بیش از ۱۸۰ استارتاپ ارائه شده است. بیش از ۳ میلیارد خدمت به ۱۷۰ استارتاپ ارائه شد تا بتوانند گامی برای توسعه محصول، بازار و زیرساختهای خود بردارند؛ حمایتی در قالب کمپین کرونا پلاس که از ابتداییترین روزهای شیوع کرونا شکل گرفت.
در پویش کرونا پلاس راه حلهای فناورانه توسط استارتاپها ارائه میشود. در این پویش هدف حمایت از ایدهها نیست، بلکه راه حلهایی که مدت زمان کمی برای گسترش و توسعه نیاز دارند حمایت میشوند. این حمایتها نیز متنوع است و از حمایت مالی تا ایجاد زیرساخت را دربرمیگیرد، پس استارتاپهایی که برای رشد نیاز به کمک دارند، شناسایی و با مکانیسمها لازم حمایت میشوند.
حوزه های خلاق شامل آموزش آنلاین، حمل و نقل آنلاین، سلامت آنلاین، ورزش آنلاین، سرگرمی و توریسم آنلاین، تولید محتوای آنلاین، نوآوری اجتماعی، فروشگاههای آنلاین و ایده و ابتکارات از جمله حوزههای مد نظر در این پویش است.
کمپین استارتاپ پلاس، حمایت های مختلفی در فاز توانمندسازی، سیدمانی و هم سرمایهگذاری برای استارتاپهای خلاق و دیجیتال ارائه کرد. این حمایتها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد و همچنان ادامه دارد.
نظر شما