۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبر: 84311690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی خلخال نیاز است

اردبیل _ ایرنا _ رئیس دادگستری خلخال گفت: برای آزادی زندانیان مالی زندان این شهرستان هشت میلیارد ریال کمک مالی نیاز است و تلاش می‌شود این مبلغ از طریق کمک‌های مالی جمع‌آوری شده در جشن گلریزان امسال زمینه آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد فراهم شود.

به گزارش ایرنا ، علی نباتی روز چهارشنبه در جلسه ستاد دیه و جلسه هماهنگی جشن گلریزان افزود: با توجه به تدوام شرایط کرونایی در جامعه امکان برگزاری جشن حضوری گلریزان وجود نداشته و این مراسم در ماه مبارک رمضان با استفاده کامل از ظرفیت فضای مجازی برگزار و کمک‌های مالی مردم شهرستان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد خلخال جمع‌آوری خواهد شد.

او اظهارکرد: در برگزاری جشن‌های گلریزان و کمک‌های جمع‌آوری شده برای آزادی زندانیان مالی موفق به کسب رتبه برتر استان اردبیل به مدت سه سال متوالی شده است، اظهارکرد: انتظار از مردم خیر منطقه تداوم کمک‌های خیرخواهانه در کمک به آزادی زندانیان مالی برای چهارمین سال است.

وی گفت: پارسال با پرداخت ۱۰ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال بدهی زندانیان مالی خلخال زمینه آزادی ۱۴ زندانی مالی از زندان این شهرستان فراهم شد که ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از این مبلغ از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن گلریزان سال قبل ، چهار میلیارد و ۳۰ میلیون ریال کمک ستاد دیه استان اردبیل ، ۵۰۰ میلیون ریال کمک ستاد دیه کشور ، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از سوی مددجویان زندان و یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال با تلاش شورای حل اختلاف و گذشت شاکیان پرونده‌های زندانیان مالی محکوم به پرداخت مهریه ، دیه و ناتوان در پرداخت نفقه و بدهی بانکی از زندان فراهم شد.

نباتی اظهارکرد: در صورت جمع‌آوری سه میلیارد ریال کمک‌های مردمی در جشن گلریزان امسال که همزمان با شب ولادت باسعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان با استفاده کامل از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌شود، پنج میلیارد ریال کمک مالی مورد نیاز از محل کمک‌های ستاد دیه کشور و استان تامین خواهد شد.

رئیس دادگستری خلخال افزود: برغم نبود امکان برگزاری جشن گلریزان، در ماه مبارک رمضان سال گذشته نیز میزان کمک‌های مردم خیر این شهرستان برای آزادی زندانیان مالی نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشت و از مرز ۲ میلیارد ریال گذشت.

وی بیان‌کرد: برای آزادی ۶ زندانی مالی و جرایم غیرعمد در این شهرستان هشت میلیارد ریال کمک مالی نیاز است و خیران می‌توانند از طریق پرداخت کمک‌های خود با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این امر خیر مشارکت کنند.

او گفت: این شهرستان از مناطق پیشتاز استان اردبیل در کمک به آزادسازی زندانیان مالی بوده و علاوه بر آزادسازی زندانیان مالی از طریق استفاده از کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن‌های گلریزان و ستاد دیه در سال گذشته ۱۲ زندانی مالی با مراجعه مستقیم خیرین و پرداخت بدهی مالی آنها و بدون دخالت ستاد دیه از زندان این شهرستان آزاد شده‌اند.

وی افزود: در حالی که در جشن گلریزان سال ۹۸ مردم خلخال یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال به آزادی زندانیان مالی کمک کرده و با کمک‌های ستاد دیه استان و کشور زمینه آزادی ۲۵ زندانی مالی با بدهی ۱۶ میلیارد ریالی فراهم شده است، میزان کمک‌های مالی سال ۹۹ به بیش از ۲ میلیارد رسید.

رئیس دادگستری خلخال گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه امسال نیز آیین‌های احسان‌ و مجالس ترحیم برگزار نمی‌شود و مردم می‌توانند بخشی از هزینه‌های این مجالس را به آزادی  زندانیان مالی اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه انتظار از اصحاب رسانه ،خبرنگاران ، گردانندگان فضای مجازی و رسانه‌های جمعی تلاش برای تبلیغ گسترده جشن گلریزان مجازی امسال و دعوت از مردم برای مشارکت در کمک مالی برای آزادی زندانیان مالی است، از خیرین خواست کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۴۴۴۷۱ بنام یاوران ستاد دیه شهرستان خلخال و یا از طریق درگاه اینترنتی www.idpay.ir/setad-diye-khalkhal واریز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha