ایمان غنی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این اقدام پیرو دستور شهردار تبریز و در راستای استفاده از فناوریهای پیشرفته همچون وسایل نقلیه برقی و هیبریدی برای کاهش آلودگی هوا این کلانشهر انجام شده است.
وی اظهار کرد: توسعه حمل و نقل عمومی و پاک میتواند میزان انتشار اکسید نیتروژن را بین پنج تا ۳۷ درصد و میزان انتشار ذرات معلق را بین ۱۰ تا ۳۸ درصد بسته به نوع وسیله نقلیه کاهش دهد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: حمل و نقل پاک، مسایل و مشکلات بسیاری را در شهر می تواند حل کند که مهمترین آن کاهش آلودگی هوا و کاهش حضور خودروهای تک سرنشین در سطح شهر است.
غنی زاده ادامه داد: توسعه سیستم حمل و نقل پاک و استفاده ایمن از آن ضروریاتی دارد که در سالیان اخیر مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفته و ایستگاه های شارژ اتوبوس در میدان فهمیده و میدان شهدا ایجاد شده است اما با این وجود لازم است تا در همه پروژه ها توجه به حمل و نقل پاک و تعیین زیرساخت های لازم بیشتر مدنظر قرار گیرد.
وی یادآوری کرد: برای بررسی بیشتر طرح های ارائه شده از لحاظ کیفیت، زیرساخت های لازم، مدیریت هزینه، توجیه اقتصادی و بازدهی طرح و اخذ مجوزهای لازم مراتب به کمیته فنی بازرگانی و هیات مدیره شرکت ارجاع شد تا پس از اخذ نتیجه این کمیته و مجوز هیات مدیره نسبت به تامین منابع مالی و اعتبارات لازم از شهرداری تبریز و شورای اسلامی کلانشهر تبریز پیگیری های لازم انجام شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس استانداردهای حمل و نقل عمومی، ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد، اما در زمان حاضر خدمات اتوبوسرانی با ۷۲۱ دستگاه انجام میشود.
از این تعداد اتوبوس ناوگان فعال اتوبوسرانی تبریز ۲۸۳ دستگاه مربوط به بخش ملکی و بقیه در اختیار بخش خصوصی با عمر بیش از ۱۰ سال است.
نظر شما