دکه‌های مطبوعاتی در شهر سمنان توسعه یابد

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۲
کد خبر: 84312189
دکه‌های مطبوعاتی در شهر سمنان توسعه یابد

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ایجاد و توسعه دکه‌های مطبوعاتی با همکاری شهرداری در سمنان ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان با تاکید بر لزوم حمایت از مطبوعات و اقتصاد آنها گفت: ایجاد دکه های مطبوعاتی نیاز فرهنگی شهر سمنان است.

وی، جانمایی این دکه ها را در سطح شهر سمنان بسیار مهم خواند و تاکید کرد: باید در ایجاد این دکه ها به نقاط پرتردد که نیازمند این دکه ها است توجه شود.

فلاح با اشاره به شرایط فعالیت این دکه در سایر شهرهای استان سمنان، ایجاد دکه ها را برای اقتصاد اهالی مطبوعات بسیار ضروری دانست و از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به شهرداری در ایجاد این دکه ها خبر داد.

وی گفت: در کنار عرضه روزنامه و نشریات می توان از این دکه ها برای ارائه و عرضه صنایع دستی، تولیدات هنری و کتاب کودک نیز بهره گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ایجاد مراکز عرضه کتاب در سطح شهر به صورت متمرکز به عنوان مثال در پاساژ و یا در مناطقی خاص با مشارکت کتابفروشی ها را ضروری عنوان و اضافه کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این خصوص آماده همکاری و کمک به صورت پرداخت تسهیلات بین یک تا سه میلیارد ریالی به متقاضیان است.

در این نشست با حضور حمیدرضا دارایی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و معاونان فرهنگی و رسانه ای و نیز هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، در خصوص ایجاد گذر فرهنگ و هنر سمنان در گاراژ کلانتر سمنان و برنامه های آن بحث و تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha