۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵
کد خبر: 84312191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرآن منسوب به امام حسن(ع) در موزه آستان قدس نگهداری می‌شود

مشهد- ایرنا- مسوول امور ارزشیابی نسخ خطی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: یک قرآن خطی نفیس منسوب به دستخط امام حسن مجتبی(ع) در گنجینه قرآن و نفایس موزه آستان قدس رضوی در مشهد نگهداری می‌شود.

سیدمحمدرضا فاضل هاشمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: قرآن یاد شده به خط کوفی و جنس اوراق آن از پوست آهو است.
وی با بیان اینکه این قرآن نفیس، سوره‌های یس تا فصلت، جزء ۲۳ تا ۲۴ قرآن را شامل می‌شود، افزود: قرآن مذکور در ۱۲۲ ورق و در اندازه ۱۶.۵ در ۱۱.۵ سانتی‌متر به خط کوفی هفت سطری کتابت شده است.
مسوول امور ارزشیابی نسخ خطی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار داشت: این اثر نفیس در سال ۱۰۰۸ هجری قمری به دست شاه عباس اول صفوی وقف آستان مقدس امام رضا(ع) شده است که در صفحه نخست آن وقف‌نامۀ شاه عباس به خط و امضای شیخ بهایی به چشم می‌خورد و در صفحه آخر نیز عبارت «کتبه حسن بن علی ابن ابیطالب فی سنة احدی اربعین» دیده می‌شود.
در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ سند تاریخی، ۲ میلیون نشریه ادواری، هزاران اثر موزه‌ای، ۶۵ هزار کتاب چاپ سنگی و ۱۰۶ هزار نسخه خطی نفیس و تاریخی نگهداری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha