۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱:۲۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84312651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: مخالف تعویق یا لغو انتخابات فلسطین هستیم

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱:۲۹
کد خبر: 84312651
حماس: مخالف تعویق یا لغو انتخابات فلسطین هستیم

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب در بیانیه‌ای با تعویق یا لغو برگزاری انتخابات فلسطین مخالفت کرد.

 به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حماس ایده به تعویق انداختن یا لغو انتخابات فلسطین را رد کرده و معتقد است که راه حل، مذاکره در سطح ملی در مورد سازوکارهای اعمال انتخابات در قدس بدون اجازه یا هماهنگی با رژیم اشغالگر است.

در این بیانیه از همه گروه‌های سیاسی، ملی و فهرست‌های نامزد در انتخابات خواسته شده که از به تعویق انداختن یا لغو انتخابات حمایت نکنند و با همکاری یکدیگر ساز و کارهایی را برای انجام انتخابات در قدس وضع کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزوده است: انتخابات در سه مرحله خود،  یک نقطه ورود مهم برای پایان دادن به تفرقه و ساماندهی فلسطین است و در این مورد به اتفاق ملی و اتفاق نظر رسیده‌ایم تا به وحدت واقعی برای ملت بزرگ ما منجر شود.

این بیانیه می‌افزاید: مسؤولیت تصمیم لغو یا به تعویق انداختن انتخابات به گردن کسی است که این تصمیم را می‌گیرد؛ زیرا رژیم اشغالگر می‌خواهد شکاف میان ملت فلسطین باقی بماند کما اینکه به تعویق انداختن انتخابات پاسخ به فشارهای طرف‌های دیگری است که منفعت ملت ما برایش اهمیتی ندارد.

جنبش حماس در این بیانیه تأکید کرده که هیچ فلسطینی نمی‌تواند برگزاری انتخابات را بدون قدس، پایتخت ابدی ما بپذیرد.

این بیانیه می‌افزاید: روز انتخابات در قدس باید یک روز ملی باشد که در آن ملت فلسطین در قدس به رویارویی با مقامات رژیم اشغالگر می‌رود و اراده خود را تحمیل و این رژیم را وادار به تسلیم شدن در برابر ملت فلسطین می‌کند.

پیش‌تر مشاور محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان از احتمال به تعویق افتادن انتخابات فلسطین خبر داده بود.

بر اساس فرمان ریاستی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس نیز قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha