۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵
کد خبر: 84313894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۵۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در خراسان رضوی مشارکت می‌کنند

مشهد- ایرنا- سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۵۰ هزار نفر شامل عوامل اجرایی، انتظامی و نظارت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۸ خرداد ماه در این استان مشارکت می‌کنند.

محمد علی نبی‌پور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار دیگری از عوامل اجرایی و نظارت در سطوح ستادی و فرمانداری ها نیز در امر برگزاری انتخابات فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می شود روز ۲۸ خرداد ماه، رای گیری از مردم برای ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،  سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حدود پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی انجام شود.

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی به افزایش احتمالی شعب اخذ رای در استان تا زمان مقرر اشاره و بیان کرد: از مجموع پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای در استان حدود هزار و ۷۰۰ شعبه در مشهد دایر خواهد بود که ۱۵ درصد بیش از انتخابات دور گذشته شوراهاست.

وی گفت: به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی و کاهش تراکم و ازدحام شهروندان در شعب اخذ رای، درخواست شده است تعداد شعبه‌ها در مشهد نسبت به انتخابات مجلس ۱۵ درصد افزایش یابد.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در حدود پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

۴۶۵ نفر از این تعداد، عضو اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha