عملیات اجرایی سد با تغذیه مصنوعی دشت سیرمند حاجی آباد آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- عملیات اجرایی مرحله نخست سد تغذیه مصنوعی دشت سیرمند حاجی آباد به نام شهید عبدالحمید سالاری، نخستین شهید مدافع حرم هرمزگان عصرجمعه آغاز شد.

استاندار هرمزگان دراین مراسم اظهار داشت: از آنجایی که شـغل اغلـب مردم کشاورزی است و منبع تامین آب مورد نیاز آنها و تامین آب شرب منطقه منابع آب زیرزمینی اسـت، تقویت و حفظ سفره آب زیرزمینی از اهمیت بالایی برخـوردار بـوده، اجرای این طـرح تغذیـه مصنوعی دشت کمک مهمی به مردم این منطقه خواهد بود.
به گفته فریدون همتی، این طرح با هدف تامین نیاز آب شرب، اراضی کشاورزی در حال توسعه پایین دست به مساحت ۱۰۰ هکتار به منظور توسعه کشاورزی وباغات و توسعه گردشگری و تفریحی دشت سیرمند اجرا می شود.
وی افزود: این سد ذخیره ای با استفاده از مصالح سنگی ملاتی با ارتفاع ۱۲ متر از بستر رودخانه به طول ۶۰ متر و ظرفیت آبگیری ۱.۳ میلیون مترمکعب احداث خواهد شد.
دشت سیرمند یکی از دشت های شمالی استان هرمزگان و در ۷۰ کیلومتری جنوب شهرستان حاجی آبـاد قرار گرفته است.
روستاهای واقع در این دشت شامل سیرمند، سـردر، مزرعـه، بنـاب، تـل مـرا و پرعابـدین هستند که در مجموع یک هزار و ۳۵۲نفر سکنه دارند.
عصر امروز همچنین استخر چهارهزار متر مکعبی روستای مزرعه حاجی آباد به بهره برداری رسید.
سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: این طرح به نمایندگی از ۴۵ طرح جهادی قرارگاه تحول محلات در شهرستان حاجی اباد با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شامل آبرسانی روستایی، احداث مسجد، تامین مسکن نیازمندان و استخرهای کوچک آب کشاورزی به بهره برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha