۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84315417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رگبار و رعد و برق چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبر: 84315417
رگبار و رعد و برق چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز دوشنبه تا اواسط روز سه‌شنبه رگبارهای موقتی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای استان را فرا می‌گیرد.

مهران چراغپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پدیده بسیاری از مناطق استان را فرا می‌گیرد و احتمال شدت گرفتن بارش‌ها به صوررت نقطه‌ای در برخی مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود و امکان کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات وجود دارد.

چراغپور با هشدار نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و اصابت صاعقه در استان، تصریح کرد: همچنین به سبب بارش تگرگ احتمال خسارت به باغات وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها پرهیز کرد و در همین مدت کاهش نسبی دما نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌های اردیبهشت ماه در حد نرمال خواهد بود، افزود: با این وجود نمی‌تواند کسری ۳۰ درصدی بارش‌ها را در استان جبران کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha