اسماعیل اصغری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال ۹۸، شمار ناوگان باری فرسوده استان ۶۹۰ دستگاه بود که در سال گذشته ۳۵ دستگاه به این رقم افزوده شد.
وی افزود: افزایش بسیار زیاد قیمت ناوگان سبب شد تا تامین این ناوگان برای راننده ها کاهش یابد.
رییس اداره حمل ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: در سال گذشته، تولید در کارخانه ها هم کاهش یافت از این رو مشکل نوسازی ناوگان باری بیشتر شد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تسهیلاتی برای نوسازی ناوگان پرداخت نشده است و تنها تعداد ۴۴ دستگاه انواع ناوگان نو توسط سرمایه گذاران وارد چرخه ناوگان شد.
رییس اداره حمل ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۷۲۵ دستگاه ناوگان باری استان بالای ۲۵ سال سن دارد که فرسوده محسوب می شود و باید نوسازی شود.
وی افزود: فرسودگی ناوگان باری، علاوه بر مشکل زیست محیطی ، می تواند ایمنی تردد در جاده ها را برای مالک این ناوگان و سایر کاربران جاده افزایش دهد ونیز هزینه تمام شده کالا را بالا می برد.
رییس اداره حمل ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه تعرفه جابه جایی بار با ناوگان نو و فرسوده یکسان است گفت: نبود تفاوت در تعرفه های جابه جایی بار سبب شده تا مالکان رغبتی برای نوسازی ناوگان خود نداشته باشند.
در سال گذشته سه میلیون ۴۴۳ هزار تن کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی از مبادی استان به سایر نقاط جابه جا شد.
این میزان کالا در قالب ۲۳۷ هزار و ۵۱۸ سفر جابه جا شده است.
نظر شما