۸۵ داوطلب شوراهای شهر خراسان شمالی به رد صلاحیتشان اعتراض کردند

بجنورد-ایرنا- رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی گفت : ۸۵ داوطلب که در مرحله اول صلاحیتشان در هیات های نظارت و اجرایی رد شده بود؛ درخواست بررسی مجدد صلاحیتشان را به هیات های نظارت استانی ارایه دادند.

علی جدی  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیروان افزود : هیات های نظارت استانی براساس مستندات ارایه شده از سوی داوطلبان، طبق قانون صلاحیت آنها را یکبار دیگر مورد بررسی قرار خواهند داد.
وی اضافه کرد : هیات های نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خراسان شمالی از ۱۲ اردیبهشت با پایان یافتن مهلت قانونی دریافت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده (عدم احراز)، کار بررسی صلاحیت این داوطلبان را شروع کرد.
نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم اظهارداشت : هیات های نظارت استانی طبق قانون با دقت و وسواس بیشتر نسبت به دوره اول بررسی صلاحیت داوطلبان را برای احقاق حق آنها انجام خواهند داد و  اگر اشتباهی در تایید صلاحیت ها وجود داشت و یا مدارکی ناقص بود؛ بررسی و اصلاح خواهد شد.
جدی هر گونه لحاظ شدن سلایق سیاسی در تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان را رد کرد و اضافه کرد : هیات نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری بدون توجه به سلایق سیاسی افراد و صرفا براساس مدارک قانونی نسبت به رد و یا تایید صلاحیت ها اقدام می کند.
رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری خراسان شمالی گفت:  در مجموع صلاحیت ۸۲ درصد از داوطلبان شورای اسلامی شهر های این استان در هیات های نظارت مورد تایید قرار گرفت به طوری که  از ۷۰۲ داوطلب انتخابات شورای اسلامی در ۲۴ شهر استان خراسان شمالی صلاحیت  ۵۷۴ نفر  در هیات های اجرایی  و نظارت تایید شد.
جدی  اضافه کرد : صلاحیت ۹۷ داوطلب شورای اسلامی شهر  در هیات های نظارت و اجرایی این استان به تایید نرسید که سهم هیات های نظارت ۵۴ و اجرایی ۴۳ نفر است.
وی تعداد داوطلبانی شورای اسلامی شهر  که تاکنون از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دادند را در این استان ۳۱ نفر اعلام کرد.
استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ و روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha