۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84318982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 سفیران انتخابات و تبلیغات در خراسان شمالی تشکیل می شود

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد سبزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری استان خراسان شمالی گفت : سفیران انتخابات و تبلیغات با هدف تقویت مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ از هفته آینده در این استان فعالیت خود را آغاز می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، احمد برادران در نشست شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: سفیران انتخابات و تبلیغات با تببین تاثیر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به تمام شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی اعزام خواهند شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد : دشمنان درصدد ایجاد یاس و ناامیدی، سیاه نمایی و تخریب دولت در بین مردم  برای کاهش مشارکت آنها در انتخابات هستند و در چنین رویدادی باید رسانه های حامی نظام در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم فعالیت خود را افزایش دهند.
برادران اضافه کرد: اگرچه انتقادات منصفانه از سوی رسانه ها و افراد برای کاهش نقاط ضعف مفید است، ولی صرف انتقاد که کار سختی نیست و هر کسی می تواند این کار را انجام دهد؛ مهم این است که منتقدان برنامه عملیاتی و راهبردی برای اجرای کار ارایه دهند.
رییس ستاد انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد : همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی برای تقویت مشارکت مردم باید پای کار بیایند تا شاهد انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری مردم باشیم.
برادران بار دیگر با اشاره به فعالیت سفیران انتخابات و تبلیغات در شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی از تمام دستگاههای اجرایی خواست تا با این سفیران همکاری کنند.
وی برنامه اولویت دار استان خراسان شمالی را بستر سازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کرد و اظهارداشت : برای رقم زدن مشارکت حداکثری باید برنامه های عملیاتی ، قابل اندازه گیری و با مسوولیت مشخص داشته باشیم.
جانشین استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهارداشت: در شرایط فعلی از هشت شهرستان این استان دو شهرستان شیروان و بجنورد در وضعیت قرمز و چهار شهرستان اسفراین، مانه و سملقان ، جاجرم  و فاروج در وضعیت نارنجی و شهرستان گرمه و راز و جرگلان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
برادران اظهارداشت : باید پروتکل های بهداشتی سفت و سخت اجرایی شود تا بتوانیم با کاهش آمار بیماران کووید ۱۹ تا حد زیادی شرایط استان به حالت عادی بر گردد و برخی از مشاغل نیز کارشان را از سر بگیرند.
استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ و روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha