یک مسوول درمانی: واکسیناسیون عمومی باید سرعت بگیرد

مشهد- ایرنا- رییس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، ویژه بیماران کرونایی گفت: انجام سریعتر واکسیناسیون عمومی در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین راهکار مقابله با کرونا در کشور است.

دکتر علیرضا صداقت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام واکسن های مورد استفاده در کشور از نظر اثربخشی مشکلی نداشته و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند.
وی بیان کرد: هم اکنون واکسن های "اسپوتنیک، آسترازنکا و سینوفارم" طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت به گروههای مختلف در حال تزریق است.
وی بیان کرد: همه این واکسن ها مراحل آزمایش بالینی را طی کرده و مورد تایید هستند و مردم باید پیرامون اثربخشی آنها شک و شبهه را کنار بگذارند.
وی با اشاره به تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در مشهد و خراسان رضوی گفت: عادی انگاری از سوی مردم و مسوولان، مسائل اقتصادی و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی موج چهارم کرونا را ایجاد کرد.
دکتر صداقت تاکید کرد: برای کنترل کرونا در شرایط کنونی مردم و مسوولان باید با یکدیگر در ریشه کنی این بیماری وحدت عمل داشته باشند و هیچ بهانه ای در این خصوص پذیرفته نیست.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه اعلام کرد: با فوت ۳۴۹ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۳ هزار و ۵۶۸ نفر رسید. پنج هزار و ۴۹۹ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.

در این مدت  ۱۵ هزار و ۸۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۴۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۰۹ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha