۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبر: 84319890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرزام: به کسب سهمیه روئینگ در مسابقات ژاپن امید دارم

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبر: 84319890
فرزام: به کسب سهمیه روئینگ در مسابقات ژاپن امید دارم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ مردان ایران، گفت: طوفان روز نخست مسابقات گزینشی المپیک را لغو و این موجب شد تا شرایط سختی در روز جمعه حاکم باشد اما با وجود این شرایط تیم روئینگ بدون سهمیه ژاپن را ترک نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، روز نخست مسابقات گزینشی المپیک رشته روئینگ به پایان رسید و چهار ورزشکار ایرانی جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی و فینال مسابقات را کسب کردند. این مسابقات قرار بود از روز چهارشنبه آغاز شود که به خاطر طوفان یک روز به تعویق افتاد. 

افشین فرزام سرمربی تیم ملی قایقرانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعویق یک روزه این مسابقات اظهار داشت: متاسفانه این تعویق شرایط سختی را برای ورزشکاران ایجاد کرد و موجب شد تا مرحله نیمه‌نهایی و نهایی برخی از رقابت‌ها در یک روز برگزار شود و این کار را سخت خواهد کرد. ما باید یک راهبرد مناسب در دستور کار قرار دهیم تا ورزشکاران با ذخیره انرژی بتوانند در هر ۲ مرحله موفق باشند. به ورزشکاران گفتم فردا و در مرحله نیمه نهایی تنها هدف صعود به فینال باشد و جایگاه مهم نیست. 

سرمربی روئینگ با اشاره به نتایج قایقرانان ایرانی در این مسابقات گفت: چهار ورزشکار دختر و پسر ایرانی به فینال و مرحله نیمه‌نهایی صهعود کردند و این نتایج چشمگیر است. ما در تلاش هستیم تا در مرحله نهایی بهترین عملکرد را داشته باشیم. اگر شرایط مساعد باشد تیم روئینگ ایران بدون سهمیه از ژاپن برنخواهد گشت.

او در پایان با اشاره به رقیبان تیم ایران در راه کسب سهمیه افزود: چند کشور مدعی هستند اما رقیب اصلی ما ورزشکاران کشور میزبان به شمار می‌روند. سامورایی‌ها در این مدت سرمایه گذاری زیادی بر روی ورزش کرده و به دنبال حضور حداکثری در المپیک هستند زیرا این کشور باید در تابستان ۲۰۲۱ میزبان بزرگترین جشنواره ورزشی جهان باشد. 

به گزارش ایرنا، در مسابقات روئینگ انتخابی المپیک در توکیو ژاپن تیم دونفره سبک وزن ایران با ترکیب کیمیا زارعی و زینب نوروزی در جایگاه نخست مقدماتی قرار گرفت و مستقیما راهی فینال شد. همچنین در مرحله مقدمانی روئینگ تکنفره سنگین وزن زنان، «نازنین ملایی» در رقابت با پاروزنان چین تایپه، ویتنام و سنگاپور با زمان ۸:۳۹.۹۰ دقیقه در گروه خود اول شد و با این نتیجه به نیمه نهایی راه پیدا کرد.   

بهمن نصیری نیز در رقابت با پاروزنان هند، اندونزی و کویت با زمان ۸:۰۶.۳۸ دقیقه در گروه خود اول شد و با این نتیجه به نیمه نهایی راه پیدا کرد.  

دور نیمه نهایی و فینال این رقابت‌ها فردا جمعه ۱۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha