۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84321727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱
کد خبر: 84321727
خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - ایرنا - شناسایی و تقویت آواها و نواهای محلی و بومی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری امامزاده دهنو و چشمه صالح از جمله خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری در هجدهمین روز از اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از آغاز فراخوان دومین جشنواره استانی آواها و نواهای محلی و بومی خبر داد و گفت: با برگزاری این جشنواره بخشی از آواها و نواهای محلی شناسایی خواهد شد و زمینه برای تقویت و احیاء موسیقی اصیل بختیاری نیز فراهم می‌شود.

ابراهیم شریفی شادی خوانی، سوگیه‌خوانی و آواها و نواهای حماسی را از بخش‌های در نظر گرفته شده دومین جشنواره استانی آواها و نواهای محلی دانست و افزود: علاقه‌مندان به این شرکت در این جشنواره فرهنگی می‌توانند آثار خود را در قالب گاه گریو، مُشک زنی، کُتل‌خوانی، آهای گل، لالایی، خرمن‌کوبی، صیادی، دندال خوانی، گله‌داری، برزگری، شیرین شیرین، مالکنون، شوخی خوانی، شاهنامه‌خوانی و دی بلال به صورت فایل صوتی و یا تصویری تهیه کرده و به دبیرخانه ارسال کنند.

وی مهلت تعیین شده برای ارسال آثار را ۲۰ خرداد اعلام و تصریح کرد: مجموعه آثار رسیده تا یکم تیر داوری خواهد شد و اختتامیه این جشنواره فرهنگی نیز ۱۵ تیر در اردوگاه امام خمینی (ره) شهر چلگرد برگزار می‌شود.

شریفی یادآور شد: دبیرخانه دومین جشنواره آواها و نواهای محلی و بومی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ راه‌اندازی شده و برای سهولت در ارسال آثار نشانی اینترنتی Chb.koohrang@farhangmail.ir نیز در نظر گرفته شده است.

زیرساخت گردشگری امامزاده دهنو و چشمه صالح در چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یابد

کارشناس دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله دوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری چشمه صالح جونقان و طرح توسعه زیرساخت‌های گردشگری امام‌زاده دهنو بروجن آغاز شد.

علی مولوی با بیان اینکه برای اجرای مرحله دوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری چشمه صالح ۶۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است، افزود: این طرح هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مرحله دوم توسعه زیرساخت‌های آن نیز تا سه ماه دیگر به پایان می‌رسد.

وی اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح توسعه زیرساخت‌های گردشگری امام‌زاده علی ابن احمد روستای دهنو بروجن را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: این عملیات شامل بهسازی و ساماندهی محوطه اطراف است.

مولوی یادآور شد: با اجرای این دو طرح عمرانی زمینه اشتغال ۹ نفر فراهم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha