مس رفسنجان – نساجی؛ فرصت جدایی موقت از قعر جدول

ساری – ایرنا - تیم فوتبال نساجی مازندران امشب در رفسنجان مقابل تیم مس این شهر فرصت دارد که در صورت پیروز شدن پس از چند هفته از رتبه پانزدهم بالاتر بیاید.

به گزارش ایرنا، هفته بیست‌ودوم بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور امشب با برگزاری سه دیدار در رفسنجان، آبادان و تبریز آغاز می‌شود که در نخستین دیدار تیم مس رفسنجان از نساجی مازندران میزبانی می‌کند. دیدار این دو تیم از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه در استادیوم شهدای صنعت مس رفسنجان قرار است برگزار شود.

در حالی که پس از دیدار با ملوان از سوی باشگاه نساجی اعلام شده بود تا زمان یکسان شدن تعداد بازی تیم‌های پایین جدولی نساجی به مصاف مس رفسنجان نخواهد رفت، پس از بی‌نتیجه بودن اعتراض‌ها به رفسنجان رفت تا امشب در دیداری دشوار با تیم ششم جدول یک گام دیگر برای بقا در لیگ بردارد. دیداری که از نظر وضعیت و موقعیت امتیازی و جدولی برای دو تیم کاملا متفاوت نسبت به بازی رفت آن‌هاست.

۲۷ آذر پارسال که بازی رفت نساجی و مس رفسنجان در استادیوم شهید وطنی برگزار شد، نساجی با یک بازی کمتر از مس رفسنجان ۷ امتیازی بود و در رتبه دهم قرار داشت. مس هم از ۶ بازی ۵ امتیاز کسب کرده بود و تیم چهاردهم جدول بود. اما حالا شرایط تغییر کرده است. نساجی از آن بازی که ۱-۰ به مس پایین جدولی واگذار کرده بود تا امروز پس از تغییر دو سرمربی فقط ۹ امتیاز از ۱۷ مسابقه به دست آورد و اکنون با ۱۶ امتیاز ، تیم پانزدهم جدول و در معرض سقوط است و مس رفسنجان که در آن مسابقه قعرنشین بود از ۱۶ مسابقه خود ۲۳ امتیاز کسب کرده و اکنون با ۲۸ امتیاز در رتبه ششم جدول ایستاده است.

امیدواری در رفسنجان

نساجی که پس از جدایی مجید جلالی و روی کار آمدن ساکت الهامی در نتیجه‌گیری عملکرد بهتری داشت و از دو مسابقه لیگ برتری و یک مسابقه در جام حذفی توانست سه برد به دست بیاورد، حالا سه بازی پیاپی را با شکست پشت سر گذاشته و امیدوار است که در دیدار خارج از خانه امشب مقابل مس رفسنجان این روند ناکامی را به پایان برساند. نماینده فوتبال شمال ایران در لیگ بیستم پس از کسب دو برد خانگی مقابل سایپا و یک برد خارج از خانه مقابل نفت مسجد سلیمان، دو شکست لیگ برتری مقابل پرسپولیس و سپاهان دو مدعی اصلی قهرمانی و یک شکست خانگی هم مقابل ملوان در رقابت‌های جام حذفی داشت.

شاگردان الهامی در حال حاضر شرایط مناسبی در جدول ندارند، اما از زمان روی کار آمدن کادر فنی جدید عملکرد بهتری در زمین دارند. نساجی‌چی‌ها امشب مقابل تیمی قرار می‌گیرند که سخت گل دریافت می‌کند. مس رفسنجان در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر تا اینجای کار عملکرد خوبی داشت و توانسته جای خود را در نیمه بالایی جدول تثبیت کند. رمز موفقیت این تیم تازه‌وارد را نیز باید در سخت گل خوردن و عملکرد مناسب دفاعی جست‌وجو کرد. چرا که مس تیم گلزنی نیست و بیشتر از آن‌که در گلزنی موفق باشد در گل نخوردن خوب عمل می‌کند.

نساجی ۰ - ۱ مس رفسنجان / هفته هفتم لیگ بیستم / ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / استادیوم شهید وطنی

نبرد آماری

مس رفسنجان در عملکرد و گل زده و گل خورده تا اینجای لیگ روندی کاملا متعادل و میانگینی داشت. از ۲۱ بازی هفت برد، هفت باخت و هفت تساوی کسب کرده و در مجموع ۱۵ گل زد و ۱۵ گل هم دریافت کرد. شاگردان محمد ربیعی تا پایان هفته بیست‌ویکم با ۱۵ گل خورده در بین تیم‌های قدرتمند لیگ بیستم از نظر قدرت دفاعی قرار گرفته‌اند. مس رفسنجان در حال حاضر چهارمین خط دفاع قوی لیگ را در اختیار دارد. اما در مقابل این عملکرد دفاعی، آن‌ها در گلزنی ضعیف بودند و با ۱۵ گل زده چهارمین خط حمله ضعیف لیگ بیستم را دارند. این وضعیت مس می‌تواند کار را برای گل زدن نساجی دشوار و برای خط دفاع نساجی راحت‌تر از دیدار مقابل پرسپولیس و سپاهان کند. دست‌کم نساجی‌چی‌ها که در ۲۱ بازی ۲۶ گل دریافت کردند می‌توانند به گل نخوردن در این دیدار امیدوار باشند. اما شرایط گلزنی نساجی هم چندان متفاوت از مس رفسنجان نیست. آن‌ها در ۲۱ بازی ۱۶ گل، یعنی فقط یک گل بیشتر از نساجی به ثمر رساندند.

اما نساجی با ۱۳ باخت در حال حاضر رکورددار شکست در لیگ بیستم است. نزدیکترین تیم به نساجی از نظر تعداد شکست ماشین‌سازی است که در رتبه شانزدهم قرار دارد و با یک بازی کمتر تا کنون ۱۲ شکست را پذیرا بود. در حال حاضر فقط این دو تیم در جدول تعداد باخت‌شان دو رقمی است.

نساجی رکورددار شکست در لیگ بیستم است.

فرصت بقا

آن‌چه که در عملکرد مس رفسنجان می‌تواند برای نساجی‌چی‌ها امیدوارکننده باشد، پایین آمدن میانگین امتیازگیری آن‌ها در نیم‌فصل دوم نسبت به ۶ هفته پایانی نیم‌فصل نخست است. مسی‌ها بازی قبل خود مقابل نفت مسجدسلیمان را با شکست ۱-۰ پشت سر گذاشتند و در اندیشه کسب برد و بازگشت به شرایط عادی خودشان هستند. شاگردان ربیعی در نیم‌فصل دوم فقط یک برد به دست آورده و در پنج دیدار دیگر ۳ تساوی و دو شکست ثبت کردند.

نساجی در صورتی که مقابل مس رفسنجان به پیروزی برسد، با توجه به دیدارهای دو تیم ۱۸ امتیازی سایپا و ذوب‌آهن که یک بازی کمتر از نساجی دارند، می‌تواند به صعود موقت در جدول امیدوار باشد. سایپا که فراز کمالوند سرمربیگری آن را اخیرا به عهده گرفته باید امشب در تبریز مقابل ماشین‌سازی قعر جدولی قرار بگیرد و با توجه به شرایط این تیم احتمال برد روی کاغذ برای سایپا بیشتر است. اما ذوب‌آهن باید بیست‌ویکمین دیدار خود را فرداشب در تهران مقابل استقلال برگزار کند در صورت شکست از آبی‌پوشان، فرصت برای سبقت نساجی از ذوب‌آهن در جدول البته با یک بازی بیشتر فراهم می‌شود. مشروط بر این که نساجی در بازی امشب مس را شکست دهد و ۱۹ امتیازی شود. امتیاز نگرفتن نساجی در بازی امشب با توجه به بازی کمتر سایپا و ذوب‌آهن و احتمال بیشتر شدن فاصله امتیازی این دو تیم با نساجی، نماینده مازندران را یک گام دیگر به سقوط نزدیک‌تر می‌کند.

قضاوت مسابقه مس رفسنجان و نساجی را موعود بنیادی‌فر بر عهده دارد و علی میرزابیگی، قهرمان نجفی و یاسر همرنگ او را در این مسابقه همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha