ساخت ۳۰ هکتار باغ‌راه در جنوب تهران عملیاتی شد

تهران- ایرنا- معاون فنی سازمان عمران مناطق شهرداری تهران گفت: باغ‌راه حضرت فاطمه(س) به عنوان پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری به طول ۹ کیلومتر و مساحت ۳۰ هکتار در جنوب پایتخت در دست احداث است.

مجید امانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از انتقال مسیر راه آهن تهران- تبریز به زیر سطح، مسیری به طول ۹ کیلومتر آزادسازی شد که این باغ راه در همین محدوده اجرا می شود.

وی یادآورشد: عملیات عمرانی این پروژه از بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و فاز نخست آن به طول ۶ کیلومتر تا پایان نیمه نخست امسال به اتمام می رسد.

امانی اظهارداشت: این عرصه به طور کامل در اختیار شهروندان قرار می گیرد و این نخستین بار است که چنین سطحی در این وسعت، به عنوان عرصه عمومی ایجاد می شود.

معاون فنی سازمان عمران مناطق شهرداری تهران گفت: مساحت این پروژه به ۳۰ هکتار و با حوزه اثرگذاری آن به ۶۰ هکتار می رسد.

وی خاطرنشان کرد: عمده بخش این پروژه مربوط به بازآفرینی شهری است که در قالب ایجاد بوستان با مسیر پیاده راه و دوچرخه سواری اجرا می شود.

امانی ادامه داد: این مسیر از ۱۵ محله عبور می کند و متناسب با بافت هر کدام از محله ها، گستره ای تعریف شده است و در طول مسیر ۲۲ ایستگاه به به عنوان استراحتگاه در مقیاس کوچک قرار دارد که در آن خدمات عمومی ارائه می شود.

معاون فنی سازمان عمران مناطق شهرداری تهران گفت: در فاز نخست این پروژه که شامل زیر سازی ۶ کیلومتر از آن با ایجاد چهار ایستگاه است، سه کیلومتر از مسیر در منطقه ۱۷ و سه کیلومتر دیگر در منطقه ۱۸ اجرا می شود.

وی اضافه کرد: بناست استخوان بندی و زیرسازی پروژه مانند مناسب سازی معابر، ایجاد فضای سبز، روشنایی و جدول کشی در معاونت عمرانی شهرداری اجرا شود اما به علت وسعت و بزرگی پروژه امکان ورود سرمایه گذاران برای اجرای طرح های مختلف گردشگری در محدوده وجود دارد.

امانی اعلام کرد: مجموع پروژه بناست در ۱۲ قطعه با اعتبار نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان به تدریج اجرا شود چون در طول مسیر بخش هایی با مساله معارض و قسمت هایی نیز با مناطق صنعتی مواجه هستند که باید برطرف شوند.

معاون فنی سازمان عمران مناطق شهرداری تهران گفت: در مرحله نخست نیز ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که در آن ۴ قسمت از مسیر و پروژه اجرا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha