جریمه یوفا برای ۹ باشگاه‌ اروپایی حامی سوپرلیگ جنجالی اعلام شد

تهران- ایرنا- براساس اعلام اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ۹ باشگاه اروپایی که به طور رسمی از حضور در تورنمنت جنجالی سوپرلیگ اروپایی انصراف داده‌اند، باوجود انتشار بیاینه و عذرخواهی، ۵ درصد از درآمد فصل آتی آنان در رقابت‌های یوفا کسر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اما سه تیم بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس از تایید آنچه یوفا «تدابیر یکپارچه‌سازی» نامیده است، سر باز زده و بدنبال حمایت تمام قد از این تورنمنت انحصاری، به کمیته انضباطی یوفا ارجاع داده خواهند شد و این بدان معنا است که احتمال محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان برای آنان وجود دارد.

پروژه سوپرلیگ سه هفته پیش و پس از آنکه باشگاه های آرسنال، چلسی، لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی و تاتنهام با اعتراض هواداران خودی مواجه شدند، تنها ۴۸ ساعت دوام آورد و با سیل انتقادات از سوی هواداران و دولت بریتانیا، فروپاشیده شد.

اتلتیکومادرید، آ.ث میلان و اینترمیلان نیز به طور رسمی با توافقی مبنی بر اینکه تنها و تنها در رقابت‌های اروپایی جاری تحت نظارت یوفا شرکت کنند، اعلام موافقت کردند.

این ۹ باشگاه در مجموع تحت عنوان آنچه یوفا «نمایش حسن نیت» خوانده است، مبلغ ۱۵ میلیون یورو برای کمک به فوتبال پایه، کودکان و جوانان اختصاص خواهند داد.

آنها همچنین پذیرفته‌اند که یوفا پنج درصد از درآمدهای اروپایی فصل آینده شان را کسر خواهد کرد.

علاوه بر این، این باشگاه ها همچنین توافق کرده‌اند که درصورتی که دوباره نسبت به حضور در چنین رقابت‌های غیرمجازی اقدام کنند، ۱۰۰ میلیون یورو جریمه خواهند شد و در صورت نقض هریک از تعهدات ذیل توافق، ۵۰ میلیون یورو جریمه خواهند شد.

«الکساندر چفرین» رییس یوفا در این باره اظهار داشت: اقدامات اعلام شده قابل توجه است اما هیچکدام از جریمه های مالی در حساب یوفا نگهداری نخواهند شد بلکه در فوتبال پایه و جوانان جوامع فوتبالی سراسر اروپا سرمایه‌گذاری خواهد شد. این تنبیه در مورد باشگاه‌هایی که همچنان در پروژه سوپرلیگ اروپایی باقی مانده‌اند، صدق نکرده و با آنها متعاقبا برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha