۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84323584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واقفان کردستانی به کمک اشتغالزایی بانوان آمدند

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبر: 84323584
واقفان کردستانی به کمک اشتغالزایی بانوان آمدند

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت:برای نخستین بار از محل نیات واقفان استان ۱۳ چرخ خیاطی برای رونق اشتغال بانوان یکی از روستاهای مریوان خریداری شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این سازمان کمک به رونق تولید و اشتغال در استان است و در این راستا تلاش می‌کند که واقفان را به وقف اینگونه موقوفات ترغیب کند.

وی با اشاره به خریداری ۱۳چرخ خیاطی برای تعدادی از بانوان روستای سعدآباد مریوان گفت: این تعداد چرخ خیاطی در راستای نیات امینانه واقف،تحقق شعار سال و همچنین رونق اشتغال زنان خزداری و در اختیار آنان قرار گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: این بانوان با شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مدرک مهارتی لازم اقدام به دایر کردن یک کارگاه خیاطی کرده است، ضمن اینکه برای تهیه این تعداد چرخ بیش از یک میلیارد ریال از محل نیات واقفان استان هزینه شد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی های لازم در زمینه سنت حسنه وقف افزود: شناسایی، احیا و نهادینه شدن فرهنگ وقف در بین مردم اهمیت بسزایی دارد زیرا که این مهم حرکتی رو به جلو برای رسیدن به عدالت اجتماعی است.

حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از موقوفات کردستان وقف برمساجد است، یادآور شد: باید تلاش شود زمینه گسترش وقف در زمینه‌های مختلف و بهره‌گیری از درآمد موقوفات در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی از جمله تولید ‌و اشتغال فراهم شود.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۲۴۹ موقوفه با ۱۵ هزار و ۴۰۲ رقبه متصرفی، سه هزار و ۹۳ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha