سینماهای خراسان شمالی بازگشایی شد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۳۱
کد خبر: 84325501
سینماهای خراسان شمالی بازگشایی شد

بجنورد- ایرنا- معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاامی خراسان شمالی گفت: سینماهای استان با تغییر رنگ‌بندی کرونایی از قرمز به نارنجی و زرد روز سه شنبه بازگشایی شد اما سینمای شهر شیروان به علت رنگ قرمز کرونایی همچنان تعطیل است.

ابوالحسن حیدری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، مشاغل گروه ۲ مشروط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و افزایش نظارت در این بخش می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: در گذشته فعالیت سینماها و سالن‌های تئاتر در گروه مشاغل گروه سه و چهار قرار داشت تا این‌که با پیگیری معاونت حوزه سینمایی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن‌های سینما و تئاتر به مشاغل گروه ۲ منتقل شدند.

وی  افزود: امروز فیلم‌های  سینمایی «خورشید» و فیلم «خون شد» در سینمای گلشن و عمیق مرکز استان اکران شد.

فعالیت ‌های مراکز سینمایی و تئاتر استان خراسان شمالی از نیمه دوم فروردین ماه امسال به علت شیوع گسترده ویروس کرونا تعطیل شده بودند.

ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری  دارای ۹ سالن سینما  با ۲ هزار ۲۷۴ صندلی و ۱۲ سالن نمایش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha