حامد معروف روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار حادثه های تصادف در محور بجنورد-جنگل گلستان بالا است و در این زمینه پروژه چهار خطه کردن این مسیر در حال اجرا است.
وی افزود: در این محور ۲۵ نقطه پرتصادف شناسایی شده است که از این تعداد ۱۶ نقطه اصلاح شده است.
سرپرست پلیس راه خراسان شمالی هم در این باره گفت: در سال گذشته، از مجموع ۱۳۵ فقره تصادف در محور بجنورد-جنگل گلستان، ۱۰ فقره آن منجر به فوت هفت نفر شد.
سرهنگ محمدرضا قهرمان نژاد اظهار داشت: امنیت ترافیکی این حوزه و مقطع از راه با توجه به اینکه در کریدور غرب به شرق کشور واقع شده است از وضعیت هندسی استانداردی برخوردار نیست.
وی با اشاره به اینکه مسیرهای رفت و برگشت در این محور مجزا نیست اظهار داشت: شیب عرضی در پیچ های انتهای حوزه از محل دشت تا انتها که در زمان بارندگی باعث خروج خودرو از پیچ و جاده می شود یکی از مواردی است که ایمنی تردد را با مشکل روبه رو کرده است، همچنین در مقطع دوبانده روستای رباط نیز علیرغم جداسازی هنوز استانداردهای لازم و موانع فیزیکی جداکننده نصب نشده است.
سرهنگ قهرمانی نژاد با تاکید بر جداسازی مسیرهای رفت و برگشت گفت: نیاز است تا تکمیل این پروژه راهسازی، آشکارسازی، نصب تابلو و علائم هشدار دهنده در پیچ ها و پلها تقویت شود تا ایمنی ترددها ارتقا یابد.
وی گفت: در سال گذشته ۱۳۵ فقره تصادف شامل هفت تصادف منجر به فوت، ۵۷ فقره تصادف منجر به جرح و ۷۱ فقره تصادف خسارتی در محور بجنورد-جنگل گلستان رخ داده است که به منجر به فوت هفت نفر و مصدوم شدن ۶۰ نفر شده است.
وی با اشاره به کاهش ۴۴ درصدی شمار تصادفات در محور بجنورد-جنگل گلستان در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن گفت: در سال ۹۸، وقوع ۲۴۰ فقره تصادف در این محور ثبت شده است که شامل ۱۱ فقره تصادف فوتی، ۱۰۶ فقره تصادف حرجی و ۱۲۳ فقره تصادف خسارتی بوده است.
سرپرست پلیس راه خراسان شمالی افزود: در سال ۹۸، ۱۸ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده و ۱۱۹ نفر مجروح شدند.
طرح احداث باند دوم بزرگراه بجنورد – جنگل گلستان به طول حدود ۱۵۰ کیلومتر بخشی از طرح سراسری باند دوم بزرگراه بهشهر – گرگان- آزادشهر – بجنورد – قوچان به طول حدود ۶۰۰ کیلومتر است و قطعه بجنورد تا جنگل گلستان در قالب ۹ قرارداد پیمانکاری در دست اجرا است.
اجرای این پروژه اکنون ۸۷ درصد پیشرفت دارد.
نظر شما